פוריות - כיצד לבחור רופא מומלץ?

טיפולי פוריות רבים מוצעים כיום לאישה אשר לא מצליחה להיכנס להריון. לאחר שהאישה (ו/או הגבר) עוברים את סדרת הבדיקות הראשונית לצורך זיהוי בעיית הפוריות, הרופא המומחה יעלה מספר טיפולים אפשריים.

חשוב לזכור כי טיפולי פוריות עלולים להיות טיפולים יקרים אשר עלולים לקחת זמן ולדרוש מבני הזוג הקרבה רבה. חשוב לבחור את הרופא המתאים ביותר עבורכם, כבר בתחילת הדרך, על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר, בזמן הקצר ביותר. במאמר הבא ננסה להסביר מספר שיקולים עיקריים בבחירת רופא.

מה לבדוק על הרופא לפני שניגשים לבדיקה?

כדאי לברר פרטים על הרופא, כגון: תחום התמחותו (למרות שהדבר אינו קבוע בחוק רצוי מומחה בגניקולוגיה ומילדות), היקף הכשרתו, וכמה שנים שהוא עוסק בתחום. רופא המנוסה בטיפולי פוריות (טיפולי פריון), אשר ראה מקרים חריגים רבים ונתקל בתופעות רבות – ניתן לשער שיוכל להתאים במהירות את הטיפול המתאים מאשר רופא לא מנוסה אשר לא נתקל במצבים אלה בעבר.

חשוב לציין כי טיפולי פריון עלולים לקחת זמן רב (חודשים ואף שנים). הרופא המטפל הוא רופא שעובר איתכם את כל שלבי הטיפול החל מזיהוי בעיית הפוריות וכלה בהתאמת טיפול הפוריות ומעקב אחרי התפתחות העובר. ולכן חשוב לבחור רופא אשר אתם סומכים עליו ומאמינים כי הוא יוכל להביא אתכם להריון בריא בזמן הקצר ביותר.

ולא נשכח את הפן האישי –  חשוב מאוד שהאישה תרגיש בנוח מול הרופא, שההורים לעתיד ירגישו כי הם יכולים לשאול שאלות ולקבל הסבר מקיף על הטיפול אותו הם עומדים לעבור ועל התוצאות האפשריות, ובמקרה של תוצאות שליליות חשוב שהרופא יסביר לזוג מה התהליך שעליהם לעבור ולא רק יפנה אותם למחזור טיפול נוסף. כמו כן, מומלץ לנסות לקבל חוות דעת ממטופלות שכבר עברו את הטיפול אצל הרופא (רופאים נבחרים לטיפולי פוריות).

//

מהו הסדר הנכון לביצוע טיפולי פוריות?

האגודה הישראלית לחקר הפוריות (איל'ה) מוציאה ומעדכנת הנחיות בקשר לביצוע טיפולי הפוריות. ישנן הנחיות ברורות לגביי נושאים כגון: ביצוע הבירור אצל זוג לא פורה, מהם מספר העוברים שיש להחזיר בעת ביצוע הפרייה חוץ גופית, וכן, כיצד למנוע גירוי יתר בשחלה. מומחי הפוריות מחוייבים לפעול בהתאם להנחיות אלו.

עם זאת, חשוב לזכור כי כל רופא מטפל בצורה שונה. על הרופא להתאים את סוג הטיפול לסוג בעיית הפוריות וגם אז באפשרותו לבחור האם להתחיל את הטיפולים מהטיפול הפשוט ביותר (כגון מתן כדורי איקוקלמין, הליך השבחת זרע) או האם עליו לא לבזבז זמן יקר ולהתחיל בטיפולים יותר מסובכים כגון הפרייה חוץ גופית או מיקרומניפולציה.

בפגישת הייעוץ הראשונה תהיה לכם הזדמנות להתרשם מהרופא. מומחה לפוריות יספק לכם מידע רב אודות אופן הטיפול שלו. הוא יסביר על שלביו השונים של הטיפול ויציג בפניכם את שיטת העבודה שלו. בפגישה זו תוכלו להציג בפני הרופא שאלות ולשתף אותו בחששות. על הרופא להיות שותף לדברים המטרידים אתכם שכן הוא ילווה אתכם לזמן מה.

//

לסיכום, במאמר זה ניסינו להראות מהם הקווים המנחים לפיהם כדאי ללכת כאשר בוחרים רופא לביצוע טיפולי פוריות – בחירת הרופא הנכון עבורכם תוכל לתרום רבות לתהליך, ואולי אף תשפיע על המשך ההיריון. תוכלו לראות פרטים אודות רופאים נבחרים של האתר לטיפולי פוריות. כמו כן, תוכלו לקרוא עוד על בדיקות פוריות ועל טיפולי הפוריות השונים. אשר יעזרו לכם בתהליך קבלת ההחלטות.

מאמר זה נבדק ואושר על ידי פרופ' גליה אורון
 מנהלת היחידה לפוריות ולהפריה חוץ-גופית במרכז הרפואי כרמל.

אין לייחס למידע המופיע באתר תחליף לעיצה רפואית, התייעצות עם רופא או חוות דעת מקצועית. לקריאה על תנאי השימוש באתר.

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?
שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

Scroll to Top