טיפולי פוריות – הפגישה הראשונה עם הרופא

במידה והחלטת כי הנך זקוקה לטיפולי פוריות (או לבירור ראשוני / ייעוץ בנושא פוריות)  הרי שנותר לך לבחור את הרופא המטפל שלך (עוד על כיצד לבחור רופא) וכן לקבוע אליו תור לפגישת ייעוץ ראשונה.

את עלולה להיות לחוצה מעט לפני הפגישה הראשונה עם רופא הפוריות אולי אפילו נבוכה, זכרי את לא לבד יש עוד נשים רבות כמוך שגם הן נמצאות בטיפולי פוריות, בין 10%-15% מהזוגות נתקלים בבעיות פוריות.

כמעט לכל אישה יש כיום גניקולוג אליו היא פונה באופן קבוע, בין אם זה לצורך הבדיקה השגרתית, לצורך קבלת גלולות או במקרה וקיים חשש לבעיה כלשהי. מתוקף ההרגל ברגע שהאישה מחליטה להתחיל טיפולי פוריות היא פונה אל הגניקולוג שלה אולם לאור העלויות הנמוכות של פגישת יעוץ (עלות שמגיעה בדרך כלל לכ – 300-400 ש"ח לאחר החזר מהקופה), נשים רבות בוחרות להתייעץ כבר בשלב הראשוני גם עם רופא מומחה בתחום הפוריות, האפשרות להתייעץ עם מומחים מהרמה הגבוהה ביותר בעלות שהינה נמוכה יחסית מאפשרת גם לעיתים 'לקצר' זמנים ולהתחיל את טיפולי הפוריות מהר יותר ובכך לחסוך זמן קריטי, למנוע טיפולים מיותרים ולשפר את סיכויי ההצלחה,מומלץ לוודא עם מזכירת הרופא וקופת החולים אליה אתם משתייכים מהם ההחזרים המגיעים לכם.

על מנת להיפגש עם מומחה לפוריות תצטרכי לקבוע תור עבור פגישת ייעוץ, אל פגישת הייעוץ את יכולה להגיע לאחר שכבר ביצעת בדיקות פוריות שונות או במקרה שעדיין לא עשית בדיקות ואת רק רוצה לשמוע מה הרופא יגיד ולבחון ביחד עם מומחה פוריות מהרמה הגבוהה את הצורך בהתחלת התהליך.

גם אם אין לך את בדיקות הפוריות מומלץ להגיע אל מומחה הפוריות עם המסמכים הרפואיים שלך הכוללים היסטוריה רפואית ועבר רפואי של המשפחה ובמיוחד של הנשים במשפחה.

במקרים רבים, רופא הפוריות יפנה אותך לביצוע של בדיקות פוריות כגון:

  • בדיקת מעקב אחר המחזור החודשי
  • בדיקת דם
  • בדיקת אולטראסאונד
  • צילום רחם
  • בדיקת זרע

כאשר תגיעי לרופא עם כל הבדיקות וההיסטוריה הרפואית (עוד על פתיחת תיק רפואי), הרופא יבחן את התוצאות וינסה לאתר האם קיימת  בעיית הפוריות ולהסביר לך מהם הצעדים להמשך, כדאי גם להביא יומן לפגישה עם הרופא על מנת לקבוע את המשך הטיפולים במידת הצורך, בהתאם ללו"ז שלך.

במידה ומתאפשר לך, מומלץ להגיע אל הרופא המטפל עם מלווה, בין אם זה בן הזוג, חברה טובה או אמא. הרופא יספק לכם מידע רב ויסביר לכם דברים רבים לכן כדאי שיהיה מישהו לחלוק איתו מידע זה, ולהבין טוב יותר את אשר עומד לקרות.

בפגישה הראשונה תוכלי להכיר את הרופא , זהו שלב קריטי שכן הרושם שנוצר אצלך הוא הרושם שילווה אותך במהלך כל הטיפולים חשוב שתרגישי כי יש ביניכם כימיה טובה. עלייך להרגיש בנוח מול הרופא ולשאול אותו את כל השאלות שתחפצי. להלן מספר שאלות לדוגמא:
  • מהן תופעות הלוואי הצפויות כתוצאה מהטיפולים ?
  • כמה מחזורי טיפול צריך לבצע מכל טיפול על מנת לעבור לסוג טיפול הבא ?
  • מהן העלויות של הטיפולים ואיזה החזרים ניתן לקבל ?
  • מה סיכויי ההצלחה ?

במידה ומתאפשר לך, מומלץ להתייעץ עם יותר מרופא אחד לפני תחילת ביצוע הטיפולים, הפגישה הראשונה הינה הזדמנות להכיר את הרופא ולהתרשם ממנו ובנוסף חשוב כי תהיה ביניכם כימיה טובה וכי תוכלי לסמוך על הרופא המטפל הרי הוא שיעזור לך להביא ילד לעולם. בקופות החולים קיימים החזרים עבור פגישות הייעוץ וניתן לקבל החזר עבור 3 ייעוצים, מספר כפול של ייעוצים יינתן במקרה ובעיית הפוריות היא אצל הגבר ואז גם הוא יקבל 3 ייעוצים מהקופה שלו. (ראי רופאים מומחים בתחום) – כמובן שיש לבדוק את נושא ההחזרים ספציפית לקופת החולים אליה אתם משתייכים.

לסיכום, פגישת הייעוץ הראשונה עם רופא מומחה לפוריות הינה פגישה חשובה מאוד, בפגישה זו תוכלי להתרשם ממומחה הפוריות אליו פנית. זכרי כי את יכולה לשאול אותו כל שאלה שתרצי, רופא הפוריות ילווה אותך לאורך כל התהליך (שלעיתים הינו ארוך ורב שלבי) ולכן עלייך להרגיש בנוח איתו. במידה והינך מתלבטת תוכלי לקרוא על מתי כדאי לפנות למומחה? וכיצד לבחור רופא? בנוסף תוכלי לראות רשימת רופאי פוריות נבחרים.

מאמר זה נבדק ואושר על ידי פרופ' גליה אורון
 מנהלת היחידה לפוריות ולהפריה חוץ-גופית במרכז הרפואי כרמל.

אין לייחס למידע המופיע באתר תחליף לעיצה רפואית, התייעצות עם רופא או חוות דעת מקצועית. לקריאה על תנאי השימוש באתר.

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?
שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

Scroll to Top