פונדקאות – המדריך המלא

פונדקאות (Surrogacy) הינה אחת הדרכים להביא ילד לעולם במידה ואין באפשרות האישה להיכנס להריון בעצמה או במידה והזוג הינו חד מיני (הומוסקסואלים).

מאז כניסת החוק (חוק ההסכמים לנשיאת עוברים בישראל) לתוקף, על פי דוח של הועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים של משרד הבריאות, נכון לשנת 2014, נולדו במדינת ישראל 516 תינוקות על ידי הליך פונדקאות (מתוכם 2 שלישיות, 103 תאומים).

מאמר זה יסקור בעיקר את הפונדקאות בישראל, בהמשך נפרט לגבי פונדקאות בחו"ל.

מהי פונדקאות?

פונדקאות מוגדרת כנשיאת עובר על ידי אם פונדקאית (surrogate) ומסירתו לאחר הלידה להורים מיועדים (Intended parents). האם הפונדקאית תורמת את יכולתה להרות ולשאת הריון וזאת למען משפחות אשר נבצר מהן להרות. הפונדקאית נושאת ברחמה את העובר ולאחר הלידה תמסור את התינוק להורים המיועדים.

נהוג לחלק את הפונדקאות (Surrogacy) לשני סוגים עיקריים:

  • פונדקאות מסורתית/פונדקאות חלקית – זוהי פונדקאות בה האם הפונדקאית תורמת לתהליך לא רק את רחמה וגופה אלא גם את ביציותיה. במקרה זה הפונדקאית והעובר חולקים אותו מטען גנטי שכן הביצית הינה ביצית של הפונדקאית. נציין כי סוג זה של פונדקאות אסור, לא חוקי ולא קיים במדינת בישראל.
  • פונדקאות מלאה – זוהי פונדקאות בה האם הפונדקאית תורמת לתהליך אך ורק את הרחם ולא את הביצית. הליך הפריית הביצית נעשה במעבדה והביצית הינה של אישה אחרת (לא של הפונדקאית). לרוב במקרה זה, הפונדאית עוברת טיפולים הורמונליים המכינים את הרחם לקליטת הביצית המופרית. נציין כי זוהי פונדקאות המותרת במדינת ישראל.

חוק הפונדקאות בישראל:

תהליך הפונדקאות בישראל חוקי, אך יש לפעול בהתאם לדרישות החוק, והנחיות ועדת האישורים. על מנת להתחיל בתהליך הפונדקאות על ההורים המיועדים להגיש תיק מסודר לוועדת האישורים, ורק לאחר קבלת אישור הוועדה ניתן להתחיל בטיפולים הרפואיים. הועדה מורכבת משני רופאים בעלי תואר מומחה ביילוד וגניקולוגיה, רופא בעל תואר מומחה ברפואה פנימית, פסיכולוג קליני, עובד סוציאלי, נציג ציבור (משפטן) ואיש דת, לפי דתם של הצדדים להסכם.

החוק לנשיאת עוברים תקף החל משנת 1996 החוק מאפשר ומסדיר את הליך הפונדקאות במדינת ישראל. לפי החוק הליך הפונדקאות מחייב את אישורה של ועדת ההסכמים לנשיאת עוברים. ועדה זו בוחנת כל מקרה לגופו ודורשת הגשת מסמכים אישיים (כגון: ת.ז, רישום פלילי), פרטים רפואיים (היסטוריה רפואית) ופרטים על המצב הנפשי של ההורים המיועדים/הפונדקאית. ניתן להגיש בקשת טיפול הן באופן פרטי והן דרך מרכזי התיווך השונים.

במדינת ישראל קיים בדרך כלל מחסור בפונדקאיות זמינות ואיכותיות. מומלץ להורים המיועדים לבצע בדיקה במרכזי הפונדקאות על מנת לברר האם קיימת עבורכם פונדקאית מתאימה וזמינה, באפשרותכם לקבל הצעות יחודיות להורים מיועדים או במקרה ואת מעוניינת להיות אם פונדקאית תוכלי לקבל הצעות אטרקטיביות לאם פונדקאית ומרכזי פונדקאות נבחרים יצרו עמכם קשר (שירות זה הינו חינם וללא התחייבות).

ניתן לבצע את הליך הפונדקאות גם בחו"ל. מדינות המאפשרות פונדקאות בחו"ל הן מדינות מזרח אירופה (בחלקן), הודו, ארה"ב ועוד. חשוב לזכור כי במידה וההליך מבוצע בחו"ל והאם הפונדקאית איננה יהודיה הרי שאז מתעוררת שאלה בנוגע לזהות היהודית של הילד והוא חייב לעבור גיור. להליך בחו"ל יתרונות רבים אך גם חסרונות רבים והוא שונה במרכיבים רבים מהליך הפונדקאות בישראל. בהמשך נרחיב על ההליך בחו"ל.

עלות פונדקאות בישראל:

זוגות רבים מתלבטים אם לעבור את הליך הפונדקאות בארץ או בחו"ל.
העלות לביצוע ההליך בארץ היא לעיתים יקרה יותר, אך רבים מההורים בוחרים לבצע את ההליך בישראל, מכיוון שקיימים מספר יתרונות מהותיים לביצוע ההליך בארץ:

  • ההליך מתרחש בסביבה הביתית – בסביבה זו קיימת קרבה גיאוגרפית המאפשרת פגישות משותפות עם הרופא והפונדקאית, דבר היכול להוריד את רמת החרדה אצל ההורים המיועדים ולהעלות את רמת השליטה שלהם בתהליך
  • רמת הרפואה בארץ – רמת רפואה מאד מתקדמת בתחום טיפולי הפוריות ובמקרים בהם מתגלים סיבוכים בהריון
  • אין צורך בקביעת אבהות ובגיור הילוד – על פי החוק בישראל האם הפונדקאית חייבת להיות בת אותה הדת של ההורים המיועדים כך שאין בעיה מבחינה הלכתית.
  • אין צורך להמתין בחו"ל – קבלת כל האישורים לגבי הילד מתרחשת בארץ, דבר היכול להקל מבחינה כלכלית מאחר ואין צורך לשלם עבור השהיה בחו"ל והטיסות.

מקובל להעריך את העלות של ההליך בישראל בדרך כלל בסביבות ה- 250,000 ₪.
סכום זה כולל, על פי רוב, את טיפולי ההחזרות ההיריון והלידה. מעבר לכך ישנם סכומים נוספים כגון עלויות למרכזי הפונדקאות (כ 30 עד 50 אלף ש"ח בהתאם למרכז וסוגי השירותים הנדרשים), ביטוחים לפונדקאית, תשלומים עבור לידת ילד נוסף, ניתוח קיסרי, בדיקות פולשניות, יעוץ משפטי, ליווי פסיכולוגי או סוציאלי, בדיקות רפואיות, ימי מחלה וסכומים הנשללים מהפונדקאית במוסד לביטוח לאומי בעקבות ההליך.

מחפשים פונדקאית איכותית?

מחפשים פונדקאית איכותית?
קבלו הצעות ייחודיות, ממרכזי פונדקאות המתאימים לכם.

כמה תקבל הפונדקאית:

מתוך העלות לרוב, הפונדקאית בארץ מקבלת בממוצע כ- 165,000 ₪. חשוב לדעת כי טווח המחירים רחב. בארץ קיימים מקרים בהם שילמו יותר לפונדקאית, אך זה קרה בעיקר כי היא עשתה כבר הליך אחד של פונדקאות שהסתיים בלידה.

מעוניינת להיות אם פונדקאית? – לחצי כאן

תהליך הפונדקאות איננו זול עבור ההורים המיועדים, ולעיתים נראה כי במידה ועוברים את התהליך באמצעות מרכז פונדקאות אזי הוא לכאורה יקר יותר. יחד עם זאת יש להבין כי התשלום הניתן עבור השירות במרכז פונדקאות מכיל בתוכו שירותים רבים נוספים שבסופו של דבר מתורגמים לכסף, כך שלרוב מרכז פונדקאות מתאים בסופו של דבר רק יחסוך לכם כסף ועוגמת נפש מיותרת. כך לדוגמא היכולת למצוא פונדקאית מתאימה בזמינות מיידית, היכולת להעזר בצד שלישי כאשר נדרש וכן מניעה של עוגמת הנפש כתוצאה מחוסר התאמה לפונדקאית הינן יתרונות של מרכז פונדקאות מתאים.

מומלץ לבצע השוואות מחיר בין המרכזים השונים ובד בבד לברר מהי החבילה המלאה אותה אתם מקבלים ממרכז הפונדקאות שבחרתם. מרכז פונדקאות אמור לספק או לעזור לכם בנושאי ליווי ותמיכה מקצועית (כגון שרותי עורך דין, פסיכולוג וכו') ,כל זאת מעבר להתאמת פונדקאית איכותית וזמינה המתאימה ספציפית לכם. תוכלו לקבל הצעות יחודיות להורים מיועדים ובמידה ואת מעוניינת להיות אם פונדקאית, תוכלי לקבל הצעות אטרקטיביות לאם פונדקאית ממרכזי פונדקאות נבחרים.

מידע להורים מיועדים:

//

בעשור האחרון, זוגות רבים פונים להליך הפונדקאות וזאת לאחר שהתברר להם באופן וודאי, שלא יוכלו להיות הורים בדרך של הריון ולידה באופן עצמאי. בשביל זוגות אלה הליך זה הוא ככל הנראה, ההזדמנות האחרונה להביא ילדים לעולם.
בל נשכח את זוגות החד מינים והנשים היחידניות בעלות בעיות פריון או בעיות רפאיות המונעות מהן ללדת אשר בשבילם, זוהי האפשרות הכמעט יחידה לילד.

בהליך הפונדקאות ההורים המיועדים נושאים על כתפיהם מעמסה רבה. הן בפן הכלכלי והן בפן הרגשי. על ההורים המיועדים מוטלת המשימה למצוא אם פונדקאית מתאימה, הם האחראים לשליחת הטפסים לועדה ואחראיים לסגירת כל ההליכים המשפטים תוך כדי ואחרי הלידה.
יחד עם כל העומס הרגשי והכלכלי הם מקבלים הזדמנות מדהימה להיות הורים כאשר אין באפשרותם לעשות זאת בעצמם.

על מנת לנסות ולהקל בתהליך, ריכזנו עבורכם מידע רלוונטי בנושא.

מי יכול לפנות לשירותי הפונדקאות?

//
  • לפי החוק לנשיאת עוברים, יכולים לפנות בארץ להליך פונדקאות רק זוגות הטרוסקסואליים, דהיינו גבר ואישה נשואים או המקיימים משק בית משותף (ידועים בציבור).
  • גיל ההורים המיועדים: האם המיועדת עד גיל 53 בעת הגשת המסמכים לועדה ו54 בעת החתימה ע"ג ההסכם.
  • הצדדים להסכם הם בגירים, תושבי ישראל.
  • לא קיים חשש לפגיעה בבריאות האם הנושאת או בשלום הילד שיוולד.
  • הפונדקאית אינה קרובת משפחה של אחד מן ההורים המיועדים. (קשר דם)
  • הפונדקאית היא בת דתה של האם המיועדת.
  • הזרע המשמש להפריה חוץ גופית הוא של האב המיועד והביצית אינה של הפונדקאית.
  • קיימת חוות דעת רפואית בדבר אי יכולתה של האם המיועדת להתעבר ולשאת הריון או כי ההריון עלול לסכן משמעותית את בריאותה.
  • קיימת חוות דעת רפואית בדבר התאמה לתהליך של כל אחד מהצדדים.
  • קיימת חוות דעת מפסיכולוג קליני בדבר כשירותה והתאמתה של הפונדקאית לתהליך המורכב בהצלחה.
  • קיימת חוות דעת מפסיכולוג קליני בדבר התאמתם של ההורים המיועדים לתהליך זה.
  • על מנת לקבל אישור לתהליך נשיאת העוברים (פונדקאות) על ההורים המיועדים לשלוח את המסמכים הבאים:

רשימת טפסים: (רשימה חלקית)

//
  • טופס בקשה – טופס הצהרתה של ההורים המיועדים והפונדקאית בו יש למלא
    את הפרטים האישיים כגון שמות,כתובת, מספר תעודת זהות וחתימה.
  • צילום ת.ז + הספח – צילום תעודות הזהות של ההורים המיועדים והפונדקאית כולל  הספח, צילום זה נועד בין השאר לאישור גילכם ומספר הילדים שלכם. מומלץ כי עורך הדין יחתום כי הצילומים נאמנים למקור.
  • תצהירים להורים המיועדים – אלו שני טפסים בו ההורים המיועדים מצהירים על מצבם  המשפחתי, כי אין קירבה משפחתית בינם לבין הפונדקאית, כי אין להם עבירות פליליות וכן הם לא חולים במחלת נפש.
  • דו"ח רישום פלילי של ההורים המיועדים ושל הפונדקאית – דוח זה ניתן להשיג בתחנת המשטרה, הדוח הינו בתשלום ויש לשלם אותו בבנק הדואר, לאחר התשלום ועם הצגת הקבלה, יהיה ניתן לקבל את הדוח.
  • תמצית רישום משרד הפנים – ניתן להזמינו באתר האינטרנט של משרד הפנים עבור ההורים המיועדים והפונדקאית. הטופס מגיע ישירות הביתה תוך מספר ימים וללא תשלום.
  • חוות דעת גניקולוגית מרופא מומחה לגבי האם המיועדת – בטופס זה רופא הנשים  של האם המיועדת מצהיר על הבעיות הרפואיות שלה שבגללם היא איננה יכולה להיכנס להריון ולכן פונדקאות פיתרון טוב עבורה (טופס 6 של משרד הבריאות).
  • חוות דעת של רופא המשפחה – יש לבקש מרופא המשפחה תצהיר על מצב הבריאות של כל אחד מההורים המיועדים וכן לקבל ממנו הפניות לבדיקות דם הכוללות לדוגמא בדיקה לנשאות איידס או צהבת, הבדיקות מתבצעות בקופת החולים. כמו כן על האב המיועד לבצע בדיקת זרע.
  • אישור מפסיכולוג או עובד/ת סוציאלי/ת על קבלת יעוץ מקצועי מתאים – את האישור ניתן לקבל במידה ונרשמתם לאימוץ בארץ מהעו"ס שמלווה אתכם בתהליך.
    במסגרת התהליך, על ההורים המיועדים לחפש אישה אשר תסכים להיות פונדקאית, קיימות מספר אופציות למציאת פונדקאית, באופן עצמאי על ידי פרסום מודעות בעיתונים ובמדיה האלקטרונית במסגרת הפורומים השונים הקיימים או באמצעות מרכזי תיווך המתווכים בין אישה הרוצה להיות פונדקאית לבין זוג הזקוק לפונדקאית.

אם אתם מעוניינים להיות להורים באמצעות פונדקאות ומחפשים פונדקאית שהחיבור איתה יהיה מוצלח, דעו כי לעיתים ניתן למזער את הקשיים העלולים להתעורר בדרך וזאת על ידי בחירה במרכז פונדקאות מקצועי ומיומן.

מלאו טופס הורים מיועדים וקבלו הצעות אטרקטיביות  ממרכזי פונדקאות נבחרים בארץ.

מרגע שליחת הטפסים לוועידת האישורים ועד לרגע בו תקבלו אישור סופי להתחיל בהליך הפונדקאות יעברו כ-3 חודשים. הפונדקאית תעבור ראיון ומערכת מבחנים הבודקים אם מבחינת אישיותה, משאביה הנפשיים והמוטיבציה שלהם היא מתאימה לתהליך.

מרגע שייוולד התינוק האחריות הבלעדית עוברת להורים המיועדים. בדרך כלל, רק הפונדקאית עוברת ראיון פסיכולוגי בוועדה. ההורים המיועדים מוזמנים רק אם מתעוררת סוגיה ספציפית המצריכה את הועדה לראיינם.

מחפשים פונדקאית איכותית?

מחפשים פונדקאית איכותית?
קבלו הצעות ייחודיות, ממרכזי פונדקאות המתאימים לכם.

המשך התהליך:

לאחר קבלת כל האישורים וחתימה בפועל על הסכם בין ההורים המיועדים לבין הפונדקאית יתחיל, לרוב, שלב טיפולי הפוריות. הפונדקאית תתחיל לקבל טיפול הורמונאלי במידת הצורך (תלוי בהוראות הרופא הממונה) אשר מונע ביוץ ובמקביל תקבל תמיכה לצורך עיבורי רירית הרחם והכנתו להיריון הצפוי. במקביל תעבור האישה המיועדת (להיות אם התינוק) טיפול לצורך הגברת הביוץ, ביום המתאים יישאבו ביציותיה והן יופרו בזרע הבעל. את הביציות המופרות יחזירו לתוך רחמה של הפונדקאית.

במידה והעובר ייקלט הפונדקאית תחל את תהליך ההיריון הכולל בדיקות אולטראסאונד, כגון סקירה מוקדמת, מי שפיר (במידת הצורך) וכו'. לרוב, במידה והעובר לא ייקלט יוכלו בני הזוג והפונדקאית להמשיך בהליך באחריות מומחה לפוריות אשר ילווה אותם. במידה ואחריי 6 ניסיונות האם הפונדקאית לא הצליחה להיכנס להריון הרי שתוקפו של ההסכם פג ועל ההורים המיועדים להתחיל בהליך מהתחלה, או לפנות לוועדה לצורך קבלת אישור להארכת ההסכם.

טיפולי הפוריות יכולים להתבצע אך ורק במרפאות המוכרות על ידי מדינת ישראל.

במידה ותהליך הפונדקאות מתרחש בארץ, החוק קובע כי לאחר הלידה תתמנה פקידת סעד כאפוטרופוסית זמנית של התינוק. על ההורים המיועדים להגיש תוך פרק זמן של שבוע בקשה לצו הורות בבית משפט למשפחה הקרוב למקום מגוריהם. רק לאחר מתן צו ההורות יתמנו ההורים המיועדים לאפוטרופוסים של הילד.

במידה והתהליך מתרחש בחו"ל, על פי דרישות משרד הפנים (נוהל חו"ל), ההורים המיועדים נדרשים להוכיח, בין היתר, כי התינוק הוא צאצא גנטי של לפחות אחד מהם. הוכחה זו היא תנאי לקבלת אזרחות ישראלית לתינוק ולכן על אחד ההורים והתינוק לעבור בדיקת סווג רקמות במעבדה המוכרת בארץ. לשם כך יש לקבל צו מבית המשפט לעניני משפחה לצורך עריכת הבדיקה מאחר ולא ניתן לעשות ללא הצו.

לאחר קבלת תוצאות הבדיקה יינתן פסק דין מבית המשפט המורה למשרד הפנים לרשום את ההורה כהורה ביולוגי של התינוק. לאחר הרישום, יוכר התינוק כאזרח ישראלי ותונפק עבורו תעודת מסע בחו"ל על מנת שיוכל לשוב לישראל, עם הוריו.

מחפשים פונדקאית איכותית?

מחפשים פונדקאית איכותית?
קבלו הצעות ייחודיות, ממרכזי פונדקאות המתאימים לכם.

קריטריונים לאם פונדקאית:

להלן רשימת קריטריוני הסף בהם אם פונדקאית צריכה לעמוד:

  • גילה של הפונדקאית הוא בטווח שבין 22-39 שנים
  • לפחות 3 שנים תושבת ישראל
  • איננה קרובת משפחה של אף צד מההורים המיועדים, למעט על ידי אימוץ
  • בת דתם של ההורים המיועדים
  • אמא ביולוגית לילד אחד לכל הפחות.
  • ילדה בעבר לכל היותר 4 לידות.
  • עברה לפחות שנה מהלידה האחרונה של הפונדקאית לפני יום אישור ההסכם
  • הפונדקאית עברה ניתוח קיסרי אחד לכל היותר (כלומר מי שעברה שני נתוחים קיסריים או יותר אינה עומדת בתנאי הפונדקאות)
  • אין לפונדקאית היסטוריה רפואית של הפלות טבעיות או סיבוכים בהריון, לרבות לידת עוברים קטנים
  • אין לה עבר של רישום פלילי
  • אשה יכולה לשמש כפונדקאית רק פעמיים (הליך שהסתיים בהפלה – נחשב כפעם אחת, חתימה על ההסכם – נחשבת כפעם אחת אפילו אם לא בוצעו טיפולים, ויש צורך לבקש אישור מיוחד מהוועדה כדי לפנות להליך זה שוב)
מעוניינת להיות אם פונדקאית?

שוקלת להיות אם פונדקאית?

הרשמי עכשיו, חינם וללא התחייבות, וקבלי הצעות ייחודיות ופרטים ממרכזי פונדקאות נבחרים
(165,000 ש"ח למתאימות).

⇐ פרטיותך חשובה, לא יעשה שימוש במידע מעבר להתקשרות.

הליך הפונדקאות:

//

לאחר קבלת כל האישורים וחתימה בפועל על הסכם בין ההורים המיועדים לבין הפונדקאית ולאחר שהכיסוי הביטוח יתחיל בפועל (תעבור תקופת האכשרה של הביטוח), יתחילו לרוב, טיפולי הפוריות. לעיתים הפונדקאית תקבל טיפול הורמונאלי (תלוי בהוראות הרופא הממונה) אשר מונע ביוץ ובמקביל תקבל תמיכה לצורך עיבורי רירית הרחם והכנתו להיריון הצפוי. לעיתים יהיה התהליך על בסיס המחזור הטבעי של הפונדקאית אך הדבר יקבע ע"י הרופא הממונה. במקביל תעבור האם המיועדת (להיות אם התינוק) טיפול לצורך הגברת הביוץ, ביום המתאים יישאבו ביציותיה והן יופרו בזרע הבעל. את הביציות המופרות יחזירו לתוך רחמה של הפונדקאית. במידה ולאם המיועדת אין ביציות, יתבסס התהליך על תרומת ביצית מתורמת זרה מחו"ל ואז יופרו הביציות הללו בזרע של הבעל ולאחר הפקת עוברים, יוחזרו העוברים לרחמה של הפונדקאית.

במידה והעובר ייקלט הפונדקאית תחל את תהליך ההיריון הכולל בדיקות אולטראסאונד, שונות כולל שקיפות עורפית, סקירת מערכות מוקדמת, סקירת מערכות מאוחרת, כמו כן מי שפיר (במידת הצורך) וכו'. לרוב, במידה והעובר לא ייקלט יוכלו בני הזוג והפונדקאית להמשיך בהליך באחריות מומחה לפוריות אשר ילווה אותם. במידה ואחריי 6 ניסיונות האם הפונדקאית לא הצליחה להיכנס להריון הרי שתוקפו של ההסכם פג ועל ההורים המיועדים והפונדקאית לפנות לוועדה לצורך קבלת אישור להארכת ההסכם או להתחיל ההליך מהתחלה עם זוג/פונדקאית אחרת.

טיפולי הפוריות יכולים להתבצע אך ורק במרפאות המוכרות בידי מדינת ישראל.

מרכזי פונדקאות בישראל:

בישראל קיימים מספר גופים מתווכים בתחום הפונדקאות, גופים אלו נועדו להפגיש בין אם פונדקאית לבין הורים מיועדים הזקוקים לפונדקאית, ברוב המקרים גופי התיווך אחראים להגשת תיק מלא לוועדת ההסכמים לאחר שההורים המיועדים הוציאו את כל האישורים הנדרשים.

במקרים רבים, הן האם הפונדקאית והן ההורים המיועדים עלולים להיתקל במכשולים בדרך, לכן, בחירה במרכז פונדקאות מקצועי ומנוסה יכולה להקל על התהליך ולהקטין את הקשיים (ובכך להגדיל את שיעור ההצלחה).

נציין מספר דוגמאות למרכזי הפונדקאות בישראל:

מרכזי פונדקאות בישראל

בטבלה זו מוצגים ראשית המרכזים בהם מבצעים את התהליך בישראל, מרכז אשר עדכן את פרטיו וצרף לוגו יופיע בראשית הרשימה. לאחר מכן יוצגו המרכזים על לפי סדר הא"ב.
המידע נאסף מרחבי האינטרנט ולמערכת אין שום אחריות על מהימנותו או נכונותו.

תיאור:

עינב אשכול עורכת דין ומגשרת, מלווה תהליכי פונדקאות בישראל, תוך שימת דגש מיוחד על התאמה וחיבור בין ההורים המיועדים לבין הפונדקאית.

מקום ביצוע הפונדקאות:

ישראל.
עודכן לאחרונה: 07/06/2017

מקום ביצוע הפונדקאות:

ישראל.

//

עודכן לאחרונה:
07/06/2017

//

תיאור:

עינב אשכול עורכת דין ומגשרת, מלווה תהליכי פונדקאות בישראל, תוך שימת דגש מיוחד על התאמה וחיבור בין ההורים המיועדים לבין הפונדקאית.

תיאור:

מרכז 'SurMom – פונדקאות ותרומת ביצית' פועל בכפוף לחוקי הפונדקאות בישראל ובמדינות בהן מתבצעים ההליכים, על מנת לעזור לזוגות בתהליכי פונדקאות בארץ ובחו"ל.

מקום ביצוע הפונדקאות:

ישראל, גאורגיה, אוקראינה, קולומביה.

עודכן לאחרונה: 31/01/2022

מקום ביצוע הפונדקאות:

ישראל, גאורגיה, אוקראינה, קולומביה.

//

עודכן לאחרונה:
31/01/2022

//

תיאור:

מרכז 'SurMom – פונדקאות ותרומת ביצית' פועל בכפוף לחוקי הפונדקאות בישראל ובמדינות בהן מתבצעים ההליכים, על מנת לעזור לזוגות בתהליכי פונדקאות בארץ ובחו"ל.

תיאור:

ויוה מציעה מגוון רחב של חבילות עבור הליכי פונדקאות ותרומת ביצית הכוללים חבילת הבטח לידה בעלות ידועה מראש ו-100% הצלחה.

מקום ביצוע הפונדקאות:

אוקראינה, גאורגיה וארה"ב.

עודכן לאחרונה: 31/01/2022

מקום ביצוע הפונדקאות:

אוקראינה, גאורגיה וארה"ב.

//

עודכן לאחרונה:
31/01/2022

//

תיאור:

ויוה מציעה מגוון רחב של חבילות עבור הליכי פונדקאות ותרומת ביצית הכוללים חבילת הבטח לידה בעלות ידועה מראש ו-100% הצלחה.

תיאור:

מירב פונדקאות חובקת, בניהולה של מירב לוי, פועלת משנת 2002 במטרה לאפשר להורים מיועדים להביא לעולם ילדים באמצעות הליך הפונדקאות.

מקום ביצוע הפונדקאות:

ישראל

עודכן לאחרונה: 31/01/2022

מקום ביצוע הפונדקאות:

ישראל

עודכן לאחרונה:
31/01/2022

//

תיאור:

מירב פונדקאות חובקת, בניהולה של מירב לוי, פועלת משנת 2002 במטרה לאפשר להורים מיועדים להביא לעולם ילדים באמצעות הליך הפונדקאות.

תיאור:

משפחת תמוז פונדקאות, בייסודו של דורון ממט, פועלת במטרה לאפשר למגדרים השונים להביא לעולם ילדים באמצעות הליך הפונדקאות.

מקום ביצוע הפונדקאות:

ארה"ב, אוקראינה, ישראל וקולומביה.

עודכן לאחרונה: 31/01/2022

מקום ביצוע הפונדקאות:

ארה"ב, אוקראינה, ישראל וקולומביה.

עודכן לאחרונה:
31/01/2022

//

תיאור:

משפחת תמוז פונדקאות, בייסודו של דורון ממט, פועלת במטרה לאפשר למגדרים השונים להביא לעולם ילדים באמצעות הליך הפונדקאות.

תיאור:

עדן פונדקאות בניהולה של ליאת קרסקס עורכת דין ומגשרת, מלווה הורים מיועדים ופונדקאיות בתהליכי פונדקאות בארץ ובחו"ל תוך מתן מענה לצרכים הנדרשים.

מקום ביצוע הפונדקאות:

ישראל, אוקרינה, גאורגיה, ארה"ב, קנדה.

עודכן לאחרונה: 30/01/2022

מקום ביצוע הפונדקאות:

ישראל, אוקרינה, גאורגיה, ארה"ב, קנדה.

עודכן לאחרונה:
30/01/2022

תיאור:

עדן פונדקאות בניהולה של ליאת קרסקס עורכת דין ומגשרת, מלווה הורים מיועדים ופונדקאיות בתהליכי פונדקאות בארץ ובחו"ל תוך מתן מענה לצרכים הנדרשים.

תיאור:

מעשה בראשית זהו בית לפונדקאות ופוריות, המעניק ייעוץ, ליווי ותמיכה לנשים וזוגות. בית הנולד מתוך תחושת שליחות לאחר מסע ארוך ומאתגר, מסע מתוך הכמיהה לילד.

מקום ביצוע הפונדקאות:

ישראל.
עודכן לאחרונה: 25/09/2017

מקום ביצוע הפונדקאות:

ישראל.

//

עודכן לאחרונה:
25/09/2017

//

תיאור:

מעשה בראשית זהו בית לפונדקאות ופוריות, המעניק ייעוץ, ליווי ותמיכה לנשים וזוגות. בית הנולד מתוך תחושת שליחות לאחר מסע ארוך ומאתגר, מסע מתוך הכמיהה לילד.

תיאור:

חברת מנור מדיקל, בניהולו של עמי מנור וקבוצת דנאל, פועלת במטרה לאפשר לזוגות להביא לעולם ילדים באמצעות הליכי פונדקאות בחו"ל אשר מבוצעים רק על ידי רופאים ישראלים.

מקום ביצוע הפונדקאות:

גיאורגיה ואוקראינה

עודכן לאחרונה: 22/02/2022

מקום ביצוע הפונדקאות:

גיאורגיה ואוקראינה

עודכן לאחרונה: 22/02/2022

//

תיאור:

חברת מנור מדיקל, בניהולו של עמי מנור וקבוצת דנאל, פועלת במטרה לאפשר לזוגות להביא לעולם ילדים באמצעות הליכי פונדקאות בחו"ל אשר מבוצעים רק על ידי רופאים ישראלים.

תיאור:

חיים חדשים, בניהולן של עו"ד סיגל רוסק גיסין ועו"ד תמר רובינשטיין, פועלת במטרה לאפשר לזוגות נשואים להפוך להורים באמצעות פונדקאות.

מקום ביצוע הפונדקאות:

ישראל.

עודכן לאחרונה: 11/02/2014

מקום ביצוע הפונדקאות:

ישראל

עודכן לאחרונה:
19/12/2017

תיאור:

חיים חדשים, בניהולן של עו"ד סיגל רוסק גיסין ועו"ד תמר רובינשטיין, פועלת במטרה לאפשר לזוגות נשואים להפוך להורים באמצעות פונדקאות.

תיאור:

ההחלום לילד משלך יכול להתממש.
עזרנו ליותר מ 1000 זוגות להגשים את החלום ונעזור גם לך בדרך הבטוחה, המהירה ובמחיר ההוגן ביותר.
אנו מציעים לך תוכניות פונדקאות בישראל ובגיאורגיה בהתאם לבחירתך.

מקום ביצוע הפונדקאות:

ישראל וגיאורגיה.
עודכן לאחרונה: 19/12/2017

מקום ביצוע הפונדקאות:

ישראל, גיאורגיה

עודכן לאחרונה:
19/12/2017

תיאור:

ההחלום לילד משלך יכול להתממש.
עזרנו ליותר מ 1000 זוגות להגשים את החלום ונעזור גם לך בדרך הבטוחה, המהירה ובמחיר ההוגן ביותר.
אנו מציעים לך תוכניות פונדקאות בישראל ובגיאורגיה בהתאם לבחירתך.

שם המרכז תיאור מקום ביצוע הפונדקאות
//
עמותת אושרי
עמותת אושרי (ע"ר) נוסדה בשנת 2020 מתוך אמונה ורצון עז להגשים את החלום עבור זוגות שמנסים ורוצים בכל ליבם להביא ילד לעולם. ישראל.
//
//
בייבי בלום
בייבי בלום, בניהולו של גיא טצה פועלת במטרה לאפשר להורים מיועדים להפוך להורים באמצעות פונדקאות. ארצות הברית.
//
//
הזכות להורות
הזכות להורות, בניהולם של לאוניד קוברינסקי, דמיטרי קוברינסקי ורומן קוברינסקי – מנהלים משותפים, במטרה לאפשר להורים מיועדים להפוך להורים באמצעות תהליך הפונדקאות. אוקראינה.
//
//
לוטוס פונדקאות
לוטוס פונדקאות, בניהולה של עורכת דין דנה מגדסי, מלווים הורים מיועדים בהליכי פונדקאות בחו"ל, לאורך כל ההיריון עד החזרת הילד לישראל. הודו-נפאל ואוקראינה.
//
ימשפחה חדשה
//
משפחה חדשה
משפחה חדשה, בייסודה וניהולה של עו"ד אירית רוזנבלום. הארגון פועל למען המגדרים השונים כדי לסייע להם להקים משפחה חדשה ולהביא לעולם ילד באמצעות פונדקאות. הודו, תאילנד, ארה"ב אוקראינה, גיאורגיה, קזחסטן, בכל מדינה נוספת בה קיימת אפשרות חוקית לביצוע פונדקאות.
//
עודכן לאחרונה:18/04/2013
יניולייף ישראל
//
ניולייף ישראל – New life Israel
ניו לייף ישראל בניהולה של נטשה פנחס, הינה חלק מניו לייף העולמית המציעה ליווי לשירותי הפונדקאות ותרומת ביצית לזוגות ויחידים, החל מהפריה עד חזרתם של ההורים עם ילדם ארצה. גאורגיה, הודו, תאילנד, דרום אפריקה, אוקראינה ופולין.
//
עודכן לאחרונה:02/05/2013
//
ORM – Oregon Reproductive Medicine
ORM Fertility בהנהלת ארז ברון מסייעת לזוגות להביא ילדים בתהליך פונדקאות בארה"ב. ארה"ב (אורגון).
//
 

* במידה והינך מנהל מרכז פונדקאות ואינך מופיע ברשימה אנא פנה אלינו דרך טופס יצירת קשר.
* במידה ואתה מופיע ברשימה אך מעוניין לעדכן את פרטי המרכז, פנה אלינו דרך טופס יצירת הקשר.

 

עמדת ההלכה בנושא פונדקאות:

עם האצת תהליך הפונדקאות בארץ, מצאו את עצמם הרבנים מתחבטים במספר שאלות לגבי יחס ההלכה לפונדקאות. לדוגמא שאלה כגון – של מי בעצם הילד, האם הוא של האם הביולוגית תורמת הביצית, או של הפונדקאית שנשאה אותו ברחמה? לגבי שאלה זו, הפוסקים אינם תמימים בדעתם, ולכן פסקו כי התינוק שנולד לא יוכל להתחתן לא עם אחיו מהאם הפונדקאית, ולא מתורמת הביצית. שאלה נוספת לדוגמא היא השאלה האם הלכתית מותר לגבר נשוי שזרעו יגדל ברחם של אישה שהיא לא אשתו? לגבי שאלה זו פסקו, שאין איסור הלכתי במעשה, משום שלא מתקיימים יחסי מין בין האב המיועד ובין הפונדקאית.

מעוניינת להיות אם פונדקאית?

שוקלת להיות אם פונדקאית?

הרשמי עכשיו, חינם וללא התחייבות, וקבלי הצעות ייחודיות ופרטים ממרכזי פונדקאות נבחרים
(165,000 ש"ח למתאימות).

⇐ פרטיותך חשובה, לא יעשה שימוש במידע מעבר להתקשרות.

היבטים משפטיים בהליך הפונדקאות:

הליך הפונדקאות בישראל המוסדר מכח החוק לנשיאת עוברים. החוק מסדיר מספר נושאים מרכזיים.

במסגרת הנושאים המרכזיים נכתב כי מבחינה משפטית חייבת להיות הפרדה בין העו"ד אשר מייצג את ההורים המיועדים לבין עו"ד המייצג את הפונדקאית, נהוג כי העו"ד המייצג את ההורים המיועדים עורך את ההסכם ומציג אותו בפני עו"ד של הפונדקאית. לאחר שהגיעו להסכמה, שולחים את ההסכם לוועדה לאישור הסכמים.

במידה ותהליך הפונדקאות מתרחש בארץ, נקבע בחוק כי לאחר הלידה תתמנה פקידת סעד כאפוטרופוסית זמנית של התינוק. על ההורים המיועדים להגיש תוך פרק זמן של שבוע בקשה לצו הורות בבית משפט למשפחה הקרוב למקום מגוריהם. רק לאחר מתן צו ההורות יתמנו ההורים המיועדים לאפוטרופוסים של הילד.

בהליך בחו"ל, על פי דרישות משרד הפנים, ההורים המיועדים המבצעים נדרשים להוכיח, בין היתר, כי התינוק הוא בנו הגנטי של לפחות אחד מהם. זהו תנאי לקבלת אזרחות ישראלית לתינוק ולצורך הוכחה זו על האב המיועד והתינוק לעבור בדיקת סווג רקמות במעבדה מוכרת בארץ. בדיקה זו לא ניתן לעשות ללא צו מבית המשפט לענייני משפחה ולפיכך חובה לקבל צו קודם לעריכת הבדיקה. לאחר קבלת תוצאות הבדיקה יינתן פסק דין מבית המשפט המורה למשרד הפנים לרשום את ההורה כאביו של התינוק. לאחר הרישום, יוכר התינוק כאזרח ישראלי ותונפק עבורו תעודת מסע בחו"ל על מנת שיוכל לשוב לישראל, עם אביו.

אפשר לקבל פרטים נוספים אודות רשימת עורכי דין בתחום הפונדקאות.

מחפשים פונדקאית איכותית?

מחפשים פונדקאית איכותית?
קבלו הצעות ייחודיות, ממרכזי פונדקאות המתאימים לכם.

היבטים נפשיים בהליך הפונדקאות:

בתהליך הפונדקאות אחד הקשיים הינו הקושי הנפשי. קושי זה בא לידי ביטוי אצל שני הצדדים – הן אצל ההורים המיועדים והן אצל האם הפונדקאית, לכן שני הצדדים נדרשים לאבחון פסיכולוגי וקבלת אישור לתהליך.

ההורים המיועדים פונים לפונדקאית, לרוב, רק לאחר שעברו תלאות רבות והתברר להם כי אין באפשרותם דרך אחרת להביא ילד לעולם, ייתכן כי ההורים המיועדים כבר אחריי מספר רב של טיפולי פוריות ושימוש בפונדקאית הינה האופצייה האחרונה מבחינתם. הסיבות שהביאו את ההורים המיועדים לפונדקאית יכולים להשפיע על טיב הקשר בינם וכן לשנות את הדימוי העצמי שלהם. תשעת חודשי ההריון הם תקופה של בני הזוג לחוות את השינויים שמביא עמו ההריון וכן הבנה והכרה כי חייהם עומדים להשתנות, השימוש באם פונדקאית לא מפגיש את ההורים המיועדים עם המציאות המשתנה ועל כן ייתכן כי יהיה להם קשה נפשית לקבל את התינוק.

בישראל, הפונדקאית איננה אם התינוק ואין כל קשר ביולוגי בינה לבין העובר אותו היא נושאת, אף על פי כן בתקופת ההריון גופה של הפונדקאית משתנה ומתאים עצמו להריון, המשפיע על חיי הפונדקאית בכל תחום אפשרי ולכן הגיוני כי היא תקשר אל התינוק. כמו כן היא חרדה לבריאותו של התינוק וצריכה לנהל אורח החיים תקין אשר לא יסכן את העובר. בתום תשעת החודשים, העובר, אותו נשאה ברחמה מועבר למשפחה אחרת. על הפונדקאית להיות מסוגלת לעבור הליך שכזה טרם תתחיל אותו. גם ילדיה של האם הפונדקאית עוברים שנויים במהלך תשעת החודשים הללו, הם רואים את אמם משתנה ובסופו של התהליך הם אינם מקבלים אח נוסף למשפחה.

לכן, על מנת לאפשר תהליך פונדקאות עם הסתגלות מקסימלית לשינויים ומינימום פגיעה בכל הצדדים לעיתים מומלץ לקבל ליווי פסיכולוגי לתהליך.

 

אפשר לקרוא מאמר נוסף בנושא סקירת הבטים רגשיים – האם הפונדקאית וההורים.
בנוסף, ניתן לקרוא גם על פסיכולוגים נבחרים בנושא פוריות וגם על מלוות נבחרות בנושא פוריות.‬

פונדקאות עבור זוגות חד מיניים:‪

כיום החוק בישראל לא מאפשר לזוגות חד מיניים לעבור את תהליך הפונדקאות. זוגוות חד מיניים צריכים לפנות לטיפולי פונדקאות בחו"ל. מדינות מסויימות כגון: ארה"ב, ארמניה וקזחסטן מאפשרות טיפולי פונדקאות לזוגות חד מיניים. מלבד האם הפונדקאית זוגות חד מיניים זקוקים לתרומת ביצית או תרומת זרע. תרומת הביצית או הזרע נבחרת ממאגר רב של מועמדים העומדים בקריטריונים של המדינה והחברה דרכה מייבאים את הביציות/ תאי זרע. בשני המקרים הפריית הביצית תתרחש במעבדה ובמידה ואכן תצליח הביצית המופרת תחזור לאם הפונדקאית.

קריטריונים לאם הפונדקאית בחו"ל:

  • גיל האישה 18-35
  • האישה בריאה פיזית
  • האישה בריאה נפשית
  • לאישה יש לפחות ילד אחד
  • האישה יכולה להיות נשואה
מחפשים פונדקאית איכותית?

מחפשים פונדקאית איכותית?

הרשמו וקבלו הצעות ייחודיות, ממרכזי פונדקאות המתאימים לכם.
השירות חינם וללא התחייבות.

⇐ פרטיותך חשובה, לא יעשה שימוש במידע מעבר להתקשרות.

פונדקאות – סיכום:‪

מדינת ישראל הינה אחת המדינות אשר מסדירה ומעגנת בחוק את נושא הפונדקאות, החוק מאפשר נשיאת עוברים ומסירתם בסוף ההיריון. על מנת להגן על הפונדקאית ועל בני הזוג קיימת ועדה הבוחנת כל מקרה לגופו ומאשרת את נשיאת העוברים רק לאחר שהוצגו בפניה כל הנתונים.

תהליך הפונדקאות מאפשר בחירה בין חיפוש אחר זוג/ אם פונדקאית בצורה עצמאית או באמצעות אחד ממרכזי הפונדקאות בארץ.

בחירה במרכז פונדקאות מתאים הינה גורם מכריע בתהליך. הבחירה איננה פשוטה ולעיתים חוסר ידע עלול להוות מכשול. קיימים בארץ מספר מרכזים בעלי אופי שונה, חלקם נותנים שירות בארץ וחלקם בחו"ל.

כאמור, ההחלטה ללכת לתהליך פונדקאות כרוכה בהתלבטויות רבות והמון שאלות וחששות. כמעט כל הזוגות שניגשים לתהליך עושים זאת בידיעה כי זוהי האפשרות היחידה עבורם להביא ילדים לעולם.
בשלב הזה על ההורים המיועדים לקבל החלטה לגבי נושאים רבים: הסכום אותו הם מוכנים ויכולים לשלם לתהליך, המדינה בה יתבצע ההליך, בחירה ברופא מטפל, עורך הדין, פסיכולוג ועם כל זה עדיין קיימת בפניהם הבחירה החשובה ביותר והיא בחירה בפונדקאית מתאימה.

מומלץ לבדוק היטב טרם קבלת ההחלטות ולבחור במרכז פונדקאות המספק לכם את החבילה המלאה עבורכם, כדי שתרגישו שהתהליך שקורה הוא בידיים שלכם ולא מחוסר ברירה. במידה ואתם מחפשים פונדקאית, תוכלו לקבל הצעות יחודיות להורים מיועדים ובמידה ואת מעוניינת להיות אם פונדקאית, לשפר משמעותית את מצבך הכלכלי ולדעת כי עבור זוגות מסוימים את מהווה את נקודת האור, תוכלי לקבל הצעות אטרקטיביות לאם פונדקאית ואנו נדאג כי מרכזי פונדקאות נבחרים יצרו עמכם קשר בקרוב.

במידה ויש לך הערה/ הארה בנושא נשמח אם תפנה/י אלינו דרך הוספת תגובה המופיעה מטה בעמוד זה. לידיעתך, תגובתך איננה מתפרסמת אוטומטית.

מאמר זה נבדק ואושר על ידי פרופ' גליה אורון
 מנהלת היחידה לפוריות ולהפריה חוץ-גופית במרכז הרפואי כרמל.

אין לייחס למידע המופיע באתר תחליף לעיצה רפואית, התייעצות עם רופא או חוות דעת מקצועית. לקריאה על תנאי השימוש באתר.

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?
שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

Scroll to Top