טיפולי פוריות (Fertility-Treatments)

טיפולי פוריות התקדמו רבות בשנים האחרונות וכיום לזוג שאינו מצליח להיכנס להריון יש אפשרויות רבות וטיפולים מגוונים החל מטיפולים פשוטים יחסית כמו נטילת כדורים לצורך השראת הביוץ וכלה בהפריה חוץ גופית ואף תרומת ביצית.

//

לאחר שעברת את סדרת הבדיקות הראשונית לצורך זיהוי בעיית הפוריות, הרופא המומחה שאליו פנית יעלה מספר טיפולים אפשריים. (עוד על רופאים נבחרים של האתר). במאמר הבא נרחיב מעט על טיפולי הפוריות השונים, חשוב לזכור שלכל בעיה הטיפול המתאים לה, על הזוג המטופל בעזרת הרופא המומחה לבחור את הטיפול המתאים.

טיפולי פוריות ‫-‬ מתי להתחיל‫?‬

במידה והנך מרגישה כי יתכן וקיימת בעיית פוריות יש לפנות לטיפול בהקדם האפשרי, שכן לרוב בעיית פוריות איננה נפתרת מעצמה. לאור ההתקדמות הטכנולוגית בנושאי פוריות בשנים האחרונות, לטיפולי פוריות אחוזי הצלחה גבוהים.
בנוסף לטיפולים הקונבנציונליים, קיימים גם טיפולי פוריות טבעיים וגם טיפולי פוריות אלטרנטיביים ‫(‬עוד על מטפלים ברפואה הסינית‫). חשוב לזכור כי הזמן הוא אחד הגורמים הקריטיים להצלחת טיפולי פוריות ולכן מומלץ לא להמתין ולפנות אל רופא מומחה מוקדם ככל שניתן ‫(‬עוד על רופאי פוריות נבחרים‫)‬.

ציבורי מול פרטי

חשוב לציין כי יש מספר אפשרויות בנוגע למקום ביצוע הטיפול, ניתן לבצע טיפולי פוריות בבתי החולים הציבוריים, רופאים פרטיים בהסדר עם הקופה (במסגרת הביטוחים המשלימים של קופות החולים השונות) וכמובן, קיימת אפשרות של ביצוע הטיפול כולו באופן פרטי. לקריאה נוספת בנושא טיפולי פוריות ‫-‬ ציבורי מול פרטי‫.‬

זכויות בנושאי תעסוקה

נשים המתכננות לבצע טיפולי פוריות צריכות לזכור כי מדינת ישראל הינה מדינה אשר מעודדת ילודה ולכן היא מגנה על נשים בעת טיפולי פוריות ואוסרת על פיטוריהן במהלך תקופת הטיפולים. על האישה ללמוד ולהכיר את זכויותיה בתור מטופלת פוריות.

היבטים פסיכולוגיים, ליווי ותמיכה

על מנת לתרום להצלחת טיפולי הפוריות כדאי לשקול תמיכה פסיכולוגית מסוימת או ליווי במהלך הטיפולים. בבתי החולים השונים בארץ וכן במרפאות הפוריות הפרטיות החלו להעמיד לרשות נשים העוברות טיפולי פוריות את האפשרות לשלב בטיפולי הפוריות גם טיפול פסיכולוגי. בנוסף, ניתן לקבל ליווי ותמיכה ממלווה לטיפולי פוריות, סיוע זה עשוי להקל על תקופת הטיפולים, תקופה העלולה להיות לא קלה. עוד על מלוות נבחרות בנושא פוריות.‬ הטיפולים הפסיכולוגיים המוצעים לאישה במהלך טיפולי פוריות הינם תמיכה אישית, תמיכה זוגית או תמיכה קבוצתית. עוד על פסיכולוגים נבחרים בנושא פוריות.

בנוסף, ניתן לקרוא מאמרים הדנים בהיבטים רגשיים על טיפולי פוריות – הבטים רגשיים ופסיכולוגים, על תרומת זרע – היבטים רגשיים ועל פונדקאות – סקירת הבטים רגשיים.

//

טיפולי פוריות עלולים להיות טיפולים יקרים אשר עלולים לקחת זמן ולדרוש מבני הזוג הקרבה רבה. חשוב לבחור את הרופא המתאים ביותר עבורכם על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר, בזמן הקצר ביותר. עוד על כיצד לבחור רופא.

נסקור בקצרה מספר טיפולי פוריות נפוצים:

לסיכום, ראינו כי מגוון הטיפולים שמציעים מומחי הפוריות מותאמים לבעיות הפוריות השונות, חלקם פשוטים וחלקם מורכבים, כאמור טיפולי פוריות הינם טיפולים יקרים אשר עלולים לקחת זמן ולדרוש מבני הזוג הקרבה רבה. לפי כך מומלץ לאישה לבחור את הרופא הטוב ביותר עבורה, רופא בעל ניסיון רב שיענה לכל שאלותיה ויסביר לה מה המשמעות של כל תהליך ומהם סיכויי ההצלחה.

בנוסף, לעיתים מומלץ במהלך טיפולי הפוריות לקבל סיוע ותמיכה מפסיכולוגים נבחרים בנושא פוריות, או ממלוות נבחרות בנושא פוריות.‬ תוכלו לקרוא מאמרים נוספים בנושא בדיקות פוריות כיצד לבחור רופא מטפל ומתי לפנות אל מומחה לפוריות אשר יוכלו לעזור לכם בתהליך קבלת ההחלטות. כמו כן, תוכלו לקרוא אודות רופאים נבחרים של האתר.

מאמר זה נבדק ואושר על ידי פרופ' גליה אורון
 מנהלת היחידה לפוריות ולהפריה חוץ-גופית במרכז הרפואי כרמל.

אין לייחס למידע המופיע באתר תחליף לעיצה רפואית, התייעצות עם רופא או חוות דעת מקצועית. לקריאה על תנאי השימוש באתר.

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?
שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

Scroll to Top