בנק הזרע - המדריך למתחיל/ה

בנק הזרע (Sperm Bank) הינו גוף אשר הוקם על מנת לסייע לנשים וגברים להביא ילד לעולם כאשר הדרך ה"טבעית" נכשלת. העידן המודרני הביא עמו שינויים באשר לנורמות חברתיות ואם פעם "משפחה" הייתה מורכבת מאמא אבא וילדים הריי שהיום המונח משפחה הורחב ונשים ללא בעל או זוגות חד מיניים יכולים להקים משפחה ולהביא ילדים לעולם, כמובן שגם זוגות עם בעיית פוריות אצל הגבר משתמשים לעיתים בשירותי בנק הזרע על מנת להביא ילד לעולם.

מהו בנק הזרע?

בנק הזרע כשמו כן הוא – מאגר של תרומות זרע (Sperm Donation). תרומת הזרע נשמרת בהקפאה בטמפ' של מינוס 195 מעלות צלסיוס (הקפאה עמוקה). בישראל קיימים כ 15 בנקים ציבוריים ומספר מצומצם של בנקים פרטיים אשר מספקים תרומות זרע. בנק זרע חייב להיות בפיקוח של בית החולים ולכן בדר"כ מהווה חלק מיחידת ההפריה החוץ גופית.

בנק הזרע מהווה חוליה מקשרת בין נשים או זוגות הצריכים‫ ‬תרומת זרע לבין גברים המבצעים תרומת זרע, בפוסט זה נתייחס לכל אחד מהצדדים.

מי הם התורמים של בנק הזרע?

רוב תורמי הזרע בישראל הינם צעירים, לרוב סטודנטים, חיילים או חיילים משוחררים, המיעוט הינם גברים מבוגרים יותר.

מקרים נוספים בהם מתבצעת שמירת זרע הינם מקרים בהם הגבר שומר את תאי הזרע שלו בהקפאה במידה וידוע על מחלה רפואית (כגון סרטן, כריתת אשכים) אשר עלולה למנוע הבאת ילדים לעולם בעתיד, תהליך הקפאת זרע מבוצע בכדי לאפשר בעתיד שימוש במנת הזרע המוקפאת ואינה משמשת לתרומת זרע בשום מצב.

מה הקריטריונים לבחירת תורם זרע?

משרד הבריאות קבע מספר קריטריונים עבור תורמי הזרע הפוטנציאלים. הדבר נעשה על מנת להבטיח את איכות התרומות. חשוב לזכור כי מתוך 10 תורמים פוטנציאליים רק 3 (או פחות) יקבלו אישור.

 

הקריטריונים העיקריים הינם:

  • התורמים חייבים להיות רווקים
  • טווח גילאים בין 32-20
  • נלקחים בחשבון מאפיינים חיצוניים (צבע עיינים, שיער, מבנה גוף, גובה)
  • הסיבה לתרומת הזרע
  • השכלה/שירות צבאי
  • המצב הבריאותי של התורם (היסטוריה רפואית)
  • הרקע המשפחתי של התורם: מחלות גנטיות, מחלות נפשיות וכו'
 

התורם הפוטנציאלי נותן דגימת זרע בכלי סטרילי, הדגימה נשלחת לבדיקות הקובעות את איכות תאי הזרע הכוללות בדיקה כמותית של מספר תאי הזרע, תנועתיות וחיות תאי הזרע וכן את מבנה התאים. בנוסף, התורם חייב לעבור בדיקות רפואיות מקיפות הכוללות בדיקת דם (לשלילת איידס, נשאות להפטיטיס B ו C ולעיתים בדיקות נוספות). כיום יותר ויותר בנקי זרע מבצעים גם בדיקות גנטיות לתורם הזרע וזאת על מנת להבטיח את בריאות הילד.

בנקי הזרע מחליטים באופן כמעט מוחלט האם תורם הזרע מתאים ואמין. כמות ההשקעה לתורם הינה בסך של אלפי שקלים ועל בנקי הזרע להיות בטוחים באמינות התורם. במידה ותורם הזרע נבחר כמתאים הרי שבנק הזרע משלם עבור כל תרומה סכום של כ 300 ש"ח. לקבלת הצעות מבנקי הזרע – לחצו כאן.

 

כמה פעמים גבר יכול לתרום לבנק הזרע?

עדיין אין רישום מרכזי המראה היכן תרם כל גבר את זרעו הריי שבישראל אין הגבלה על כמות תרומות הזרע שגבר יכול לתרום.

 

מי נעזר בתרומת זרע מבנק הזרע?

בין היתר, להלן מספר קבוצות אשר משתמשות בבנק הזרע:

  • נשים יחידניות המבקשות להביא ילד לבד
  • נשים לסביות אשר צריכות תרומת זרע
  • זוגות הטרוסקסואליים כאשר מתגלה בעיית פוריות קשה אצל הגבר

שוקלת לפנות לבנק הזרע?
קבלי חינם וללא התחייבות הצעות ייחודיות מבנקי הזרע

האם ניתן לבחור את תורם הזרע?

בהגיעה לבנק הזרע האישה יכולה לבחור את תרומת הזרע לפי קטלוג המכיל רישומי תכונות המתארות את תורם הזרע. לעיתים האישה יכולה לבחור את תורם הזרע גם לפי מוצא התורם, צבע שיער, צבע עיינים, צבע עור, משקל, גובה ואפילו קריטריונים כמו השכלה, תחביבים ועיסוק.

כל בנקי הזרע בארץ מחוייבים לשמור בסודיות את זהותו של התורם ועל כן הם מציעים לאישה "מפרט טכני" המכיל את המאפיינים החיצוניים של תורם הזרע ומאפיינים עובדתיים כגון:השכלה, שירות צבאי ועוד. חשיפת מידע יותר מעמיק, כגון: ניתוח גרפולוגי של כתב היד, תמונת התורם כתינוק או ילד מותנים לרוב בתשלום נוסף.

במקרים רבים דעתן של עובדות/עובדים בבנק הזרע משפיעה מאוד על הנשים הבאות לרכוש תרומת זרע, שכן אין אפשרות להתרשם מסך תכונותיו ואופיו של התורם ולכן לעיתים רק עובדי בנק הזרע יכולים לתת מידע מסויים על תכונותיו (נחמד, סובלני וכו') חשוב להבין כי המידע הנ"ל איננו מבוסס והוא דעה אישית של עובדי הבנק. במידה ואישה מגיעה לבנק הזרע בעקבות בעיית פוריות קשה אצל בעלה הריי שלרוב הקריטריון המוביל הינו הדמיון החיצוני בין הבעל לתורם הזרע.

בנק הזרע

שוקלת לפנות לבנק הזרע?

הרשמי וקבלי הצעות יחודיות מבנקי הזרע.
השירות חינם וללא התחייבות.

⇐ פרטיותך חשובה, לא יעשה שימוש במידע מעבר להתקשרות.

הליך תרומת הזרע מצד האישה?

על מנת לקבל תרומת זרע על האישה לקבוע פגישה עם אחד מבנקי הזרע בארץ, בדרך כלל מומלץ לקבוע פגישה עם מספר בנקים במקביל (פרטיים ו/או ציבוריים), הן לצורך התרשמות והן כדי לחסוך זמן היות והתהליך ארוך ועלול לקחת זמן.

הפגישה הראשונה עם נציג בנק הזרע נועדה על מנת לתת לשני הצדדים הזדמנות להכיר אחד את השני. בנק הזרע מצדו יסביר על הליך תרומת הזרע וכיצד מתבצע ההליך בבנק הזרע הספציפי והאישה תוכל לעלות שאלות המטרידות אותה ולברר על השלבים השונים לטיפול. מומלץ להגיע לפגישה הראשונית עם בן הזוג, חברה או אמא.

המטופלת תמסור פרטים על מצבה הרפואי והרקע המשפחתי. בנוסף, תבצע האישה בדיקות רפואיות (בדיקות דם, בדיקות גנטיות) הנועדו להבטיח את הצלחת הטיפול ואת שלום העובר. על המטופלת לפתוח תיק רפואי אשר יכלול את כל פרטיה הרפואיים וכן מידע אודות הבדיקות שביצעה, במידה והאישה עוברת טיפולי פוריות הרי כי אמור להיות לה תיק רפואי ועליה להביא אותו. במידה והאישה לא התחילה עדיין בטיפולי פוריות עליה, לרוב, לפתוח תיק רפואי.

לאחר השלמת שלב הבדיקות הרפואיות האישה תוכל לבחור לעצמה תורם מתוך כל התורמים הקיימים בבנק. לרוב האישה תקבל מידע על מראה התורם, גילו, השכלתו ועוד והיא תוכל לבחור לעצמה את התורם המתאים ביותר עבורה, חשוב לזכור כי זהות התורמים נשארת אנונימית וכי לא ניתן לחשוף את זהות התורם.

כמו כן, כדאי לשמור מספר מנות מאותו תורם עבור כל מחזור טיפול שכן לא ניתן להבטיח את הצלחת הטיפול במחזור הראשון. הליך נפוץ נוסף הוא שמירת תרומת הזרע לעתיד על מנת להביא אח/אחות אשר יהיו דומים מבחינה ביולוגית.

לאחר שתרומת הזרע אושרה ונבחרה על ידי האישה כל שנותר הוא להתאים את טיפולי הפוריות עבור האישה. יש לתזמן את מועד הביוץ וכן לבצע טיפולי הפריה חוץ גופית. טיפולי הפוריות נקבעים בהתאם לגיל האישה, האם קיימת בעיית פוריות, מבנה גופה, הריונות קודמים וכו'.

בנק הזרע

שוקלת לפנות לבנק הזרע?

הרשמי וקבלי הצעות יחודיות מבנקי הזרע.
השירות חינם וללא התחייבות.

⇐ פרטיותך חשובה, לא יעשה שימוש במידע מעבר להתקשרות.

הליך תרומת הזרע מחו"ל:

בנקים רבים מאפשרים לאישה לרכוש תרומת זרע מחו"ל, זרע המיובא מחו"ל הינו יקר יותר היות וצריך להביא אותו מחו"ל במיכלים מיוחדים.
בחירת התורם בחו"ל מתבצעת באמצעות תוכנה ממוחשבת אשר מאפשרת לאישה לבחור את הקריטריונים השונים (צבע עיינים, צבע שיער, מוצא) ולסמן תכונות אלו ואז לקבל פלט של כל התורמים העונים לדרישותיה. תמורת תשלום נוסף האישה תוכל למצוא פרטים מעמיקים יותר על התורם ולפעמים תהיה אפילו תמונה של התורם בילדתו על מנת לתת לאישה מושג על מראה ילדיה בעתיד.

מדינות שונות בחו"ל מכירות בחוקי הבסיס של הילד בדבר הזכות להכרת הוריו הביולוגיים ולכן תורמי זרע בחו"ל חותמים על מסמכים המאשרים חשיפת מידע בנוגע לזהות התורם, ישנן דרגות שונות של חשיפת זהות התורם המתחילות בחשיפת פרטיו האישיים ובמקרים מסויימים קיימת אפשרות ליצור קשר עם התורם (רק אחרי גיל 18).
חשוב לזכור שבכל מדינה חוקי תרומת הזרע שונים ועל כן יש לברר מה הן האופציות העומדות בפני הילד שיוולד מתרומת זרע בחו"ל בנוגע לגילוי זהות אביו או בכל סוגיה
אחרת.

עלות תרומת זרע מחו"ל תלויה, בין היתר, במספר קריטריונים מרכזיים:

  • כמות מנות זרע נרכשות‫ -‬ ככל שכמות המנות גדולה יותר, כך המחיר הכולל יהיה גבוה יותר. עם זאת, לעתים הבנקים מציעים הטבות בקניית כמות גדולה של מנות זרע.
  • סוג מנת זרע ‫-‬ בנקי זרע מפרידים לרוב בין שני סוגי מנות IUI (הזרעה תוך רחמית) ו-ICI (הזרעה סב צוארית). מנות ה-IUI יקרות יותר מכיוון שעוברות תהליך השבחת זרע ומוכנות להפריה, ללא טיפול נוסף. לעומתן, מנות ה ICI לא עוברות תהליך השבחה ודורשות טיפול נוסף לפני השימוש בתהליך הזרעה תוך רחמית.
  • איכות המנות ‫-‬ נקבעת לפי תוצאות הבדיקות המבוצעות לדגימת הזרע ולתורם. ככל שהתוצאות טובות יותר, כך עשוי לעלות המחיר של מנת הזרע.
  • סוג תורם הזרע ‫-‬ ככל שניתן לקבל יותר פרטים על התורם ואף קיימת אפשרות יצירת קשר בשלב מסוים (דבר שאפשרי רק בתרומות מחו"ל שכן בתרומה ישראלית התורם הינו אנונימי), לרוב, עלות מנת הזרע תהיה גבוהה יותר. בנוסף, לפעמים תרומת זרע הינה יקרה יותר במידה ולתורם יש תכונות מסוימות שהדרישה להן גבוהה.

בנק הזרע עלויות:

תרומת זרע עבור מטופלת יכולה לעלות כ- 1200 ש"ח ומעלה למנה במגזר הפרטי ומעט פחות במגזר הציבורי. בנוסף קיימת האופציה לתרומת זרע מחו"ל והמחיר יכול להגיע לכ- 2500-4500 ש"ח למנה ויותר.
קופות החולים מממנות את העלות המשמעותית של תהליך ההפריה החוץ גופית אך את מנת הזרע על האישה לקנות בעצמה. אנו ממליצים להשוות בין הצעות בנקי הזרע, בין היתר לפי מחיר המנה, סוג המנה, איכות המנה וסוג התורם על מנת לקבל החלטה מושכלת יותר. לקבלת הצעות אטרקטיביות מבנקי הזרע, ניתן למלא פרטים כאן.‪

רשימת בנקי הזרע הציבוריים בישראל:

  1. בנק הזרע תל השומר
  2. בנק הזרע באיכילוב
  3. בנק הזרע אסף הרופא
  4. בנק הזרע בלינסון
  5. בנק הזרע רמב"ם
  6. בנק הזרע הדסה הר-הצופים בירושלים
  7. בנק הזרע הכרמל בחיפה
  8. בנק הזרע בני-ציון בחיפה
  9. בנק הזרע בבי"ח המרכזי "העמק" בעפולה
  10. בנק הזרע הדסה עין-כרם בירושלים
  11. בנק הזרע ברזילי באשקלון
  12. בנק הזרע סורוקה בבאר-שבע
  13. בנק הזרע פורייה בטבריה

נציין כי במדינת ישראל קיים מחסור תמידי בתרומות זרע. והרבה נשים פונות לייבוא תרומת זרע מחו"ל.

משרד הבריאות קובע כי אסור לבנקי הזרע לחשוף את זהות התורם. בנוסף נציין כי קיימות דילמות חברתיות שונות בנוגע להליך תרומת הזרע בישראל דילמות אשר לא פירטנו בפוסט זה, לדוגמא העובדה כי השארת זהות התורם חסויה מונעת מהילוד את הזכות לאיתור שורשיו.

שוקלת לפנות לבנק הזרע?
קבלי חינם וללא התחייבות הצעות ייחודיות מבנקי הזרע

הבחירה בבנק זרע פרטי:

הבנקים הפרטיים מבטיחים ללקוחותיהם מבחר גדול יותר של תורמי זרע. בנק הזרע הפרטי מתחייב להביא מנות זרע איכותיות המכילות לפחות 12 מיליון תאי זרע בתנועה. בנקי הזרע הפרטיים מבצעים בדיקות גנטיות לתורמים ובכך מבטיחים המנעות ממחלות היכולות להתבטא אצל אנשים מאותה עדה.

הבנקים הפרטיים נמצאים בקשר עם בנקי זרע מהעולם ובכך מאפשרים לאישה לבחור ‪‬תרומת זרע ‪ מחו"ל ואף לשריין מספר מנות זרע לפי הצורך במידה והאישה תרצה שילדיה יהיו אחים ביולוגיים. זמינות הרופאים בבנקי הזרע הפרטיים גבוהה מאוד והבנקים מבטיחים כי התורים אצלם קצרים משמעותית מהתורים בבנקי הזרע הציבוריים. פרט זה מהווה יתרון חשוב, שכן בטיפולי פוריות מימד הזמן הינו קריטי. כמו כן הליווי הרפואי הינו צמוד ואישי דבר המאפשר לאישה להיפתח בפניי הרופא, להרגיש בטוחה ולשאול אותו כל שאלה. בכל מקרה, מומלץ לבדוק את ההצעות השונות מהבנקים הפרטיים ולהשוות בינהם, תוך שימת דגש על המחיר, הזמינות וסל השרותים המוצע לכם על ידי הבנק.

לקבלת הצעות אטרקטיביות מבנקי הזרע, ניתן למלא פרטים כאן.

‫בנקי זרע פרטיים:‬

נסקור בקצרה מספר בנקי זרע פרטיים בישראל:

 

בנק הזרע אסותא סופרם (סופר ספרם):

[שימו לב: המידע נמסר על ידי הבנק ומוצג כפי שנמסר ('As is')]

בנק הזרע אסותא סופרם, הממוקם ברמת החייל, סייע לאלפים להגשים את חלומם להפוך להורים.
באסותא סופרם מתקיים תהליך מיון מוקפד לבחירת תורמים איכותיים ברמה הגבוהה ביותר, ועל שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, כל זאת לצד שירות אישי וקשוב.
אסותא סופרם הינו בנק זרע מוכר על ידי משרד הבריאות, העובד לפי חוקיו ותקנותיו.
שילוב של מומחיות רפואית עם גישה אישית ואמפתית, מבטיח ללקוחות אסותא סופרם כי יקבלו מנות זרע באיכות גבוהה, פי 5 לפחות מהמינימום הנדרש להשגת הריון.
בבנק ניתן לקבל תרומת זרע בשני מסלולים: מישראל או מחו"ל – מבנק הזרע האירופאי שבדנמרק ומבנק הזרע האמריקאי שבסיאטל, החתומים מולו בהסכמים בלעדיים.

//

למידע נוסף על ‫‬בנק הזרע סופרם‫.‬

בנק הזרע

שוקלת לפנות לבנק הזרע?

הרשמי וקבלי הצעות יחודיות מבנקי הזרע.
השירות חינם וללא התחייבות.

⇐ פרטיותך חשובה, לא יעשה שימוש במידע מעבר להתקשרות.

בנק הזרע ותרומת הביצית B-MOM של הרצליה מדיקל סנטר :

[שימו לב: המידע נמסר על ידי הבנק ומוצג כפי שנמסר ('As is')]

בנק הזרע ותרומת הביצית B-MOM של הרצליה מדיקל סנטר הוא בנק זרע חדיש ומתקדם הממוקם על קצה מצוק, בטיילת היפה של הרצליה. הוא מציע למטופלות מעטפת שירותים רחבה ומקיפה, החל בתרומות זרע ממאגר תורמים גדול ואיכותי, דרך שורה ארוכה של הליכים רפואיים וטיפולי פוריות, ועד שמירת מנות זרע, השבחת זרע ועוד.
כל תורם בבנק הזרע ותרומת הביצית B-MOM של הרצליה מדיקל סנטר עובר סדרת בדיקות קפדנית אשר מבטיחה כי כל מטופלת תמצא את התורם המתאים לה בדיוק.
הבנק עובד בשיתוף פעולה צמוד עם מחלקת ה-IVF של בית החולים ומעסיק צוות מיומן, מקצועי, מסור ורגיש.

 

למידע נוסף על ‫‬בנק הזרע ותרומת הביצית B-MOM של הרצליה מדיקל סנטר‫.‬

בנק הזרע אלישע:

[שימו לב: המידע נמסר על ידי הבנק ומוצג כפי שנמסר ('As is')]

בנק הזרע הפרטי של הצפון, מציע מגוון של תורמים מובחרים בקפדנות מכל הבחינות, לרבות סקר גנטי מורחב ואיכות זרע גבוהה במיוחד.

 

למידע נוסף על ‫‬בנק הזרע אלישע

בנק הזרע CryoBank – קריובנק:

[שימו לב: המידע נמסר על ידי הבנק ומוצג כפי שנמסר ('As is')]

בנק הזרע CryoBank Israel הינו בנק זרע בישראל עם כמות ומגוון תורמים. הבנק מתגאה בהיותו בנק הזרע הכולל גם תורמים שעברו בדיקות גנטיות מלאות לפי מוצאם ונמצאו לא נשאים ובכך מתאימים גם לנשים נשאיות ולא נשאיות.

//
במקביל לתורמים הישראלים, לבנק מערכת יחסים הדוקה עם חמשת הבנקים הגדולים בעולם כולל הסכם בלעדיות מבנק הזרע הדני Cryos ובכך מציע מגוון תורמים ענק לאלו המעוניינות ביבוא. CryoBank Israel הינו בנק הזרע הפרטי הראשון בישראל, הנמצא תחת פיקוח ואישור משרד הבריאות.
//
למידע נוסף על ‫‬בנק הזרע קריובנק‫.‬
//

‫בנקי זרע ציבוריים‬:

בטרם נסקור את בנקי הזרע הציבוריים, כדאי לזכור כי קיימת אפשרות לקבלת תרומת זרע מהבנקים הפרטיים. באפשרותכם לקבל מידע נוסף על יתרונות וחסרונות בנקי הזרע הפרטיים. לקבלת מידע נוסף והצעות אטרקטיביות מבנקי הזרע, ניתן למלא פרטים כאן.

בישראל, הבנקים הציבוריים נמצאים בפריסה ארצית רחבה, כך שהנגישות אליהם יחסית קלה לנשים המבקשות לעבור את התהליך בפריפרייה. כמו כן, העלות לקבלת תרומת זרע הינה זולה יותר מאשר בבנק זרע פרטי.

יחד עם היתרונות, ניתן למצוא מספר חסרונות משמעותיים, בחלק מהבנקים הציבוריים הזמינות לקבלת מנה והזמינות לקביעת תור איננה מיידית ולעיתים תאלצי להמתין תקופה ארוכה לתרומת הזרע (ראי פוריות האישה כתלות בגיל האישה). כמו כן במערכת הציבורית ייתכן ותהיי מטופלת אצל מספר רופאים דבר שלעיתים עלול לגרום לקשיי תיאום בינהם. בכל מקרה, מומלץ לברר את הזמינות, המחיר וההצעות השונות מהבנקים השונים ואף להשוותם לבנקים הפרטיים שלרוב המנה אצלם זמינה מיידית.

לקבלת הצעות אטרקטיביות מבנקי הזרע, ניתן למלא פרטים כאן.

נסקור בקצרה מספר בנקי זרע ציבוריים בישראל:

בנק הזרע תל השומר:

בנק הזרע תל השומר הוקם בשנת 1995. מנהל היחידה הינו ד"ר יגאל מדג'ר, מומחה לפריון הגבר. בבנק הזרע קיים מאגר של תורמים אשר עברו בהצלחה את הבדיקות הגופניות, בדיקות תאי הזרע והיסטוריה משפחתית. בנוסף בנק הזרע בתל השומר מאפשר הקפאה עצמאית של מנות זרע מסיבות רפואיות‫.‬ למידע נוסף על ‫‬בנק הזרע תל השומר‫.‬

» לקבלת הצעות אטרקטיביות מבנקי הזרע, ניתן למלא פרטים כאן.

בנק הזרע באיכילוב:

בנק הזרע באיכילוב הינו חלק מהמכון לחקר הפוריות אשר הוקם בשנת 1975. מנהל המכון הינו פרופ' רוני האוזר, מומחה בפוריות. בנק הזרע באיכילוב הינו אחד מהבנקים הראשונים שהוקמו בארץ. בנק הזרע איכילוב מאפשר הקפאה עצמאית של מנות זרע מסיבות רפואיות. למידע נוסף על ‫‬בנק הזרע באיכילוב‫.‬

» לקבלת הצעות אטרקטיביות מבנקי הזרע, ניתן למלא פרטים כאן.

בנק הזרע אסף הרופא:

בנק הזרע אסף הרופא הוקם בשנת 1992. מנהל המכון הינו פרופ' אריה רזיאל, רופא בכיר ביחידה להפריה חוץ גופית. בנק הזרע אסף הרופא עובד תחת פיקוחו של משרד הבריאות. בנק הזרע אסף הרופא מספק מנות זרע ליחדות הפריה חוץ גופית ולמרכזי בריאות האישה בכל הארץ. למידע נוסף על בנק הזרע אסף הרופא‫.

» לקבלת הצעות אטרקטיביות מבנקי הזרע, ניתן למלא פרטים כאן.

בנק הזרע בלינסון:

בנק הזרע בבלינסון מנוהל על ידי ד"ר ערן אלטמן. קיימים שירותים נוספים הניתנים על ידי הבנק: תמיכה פסיכולוגית, ביצוע מיקרומניפולציה, ביצוע הפריה חוץ גופית IVF ואבחון טרום הריוני. למידע נוסף על ‫‬בנק הזרע בלינסון‫.‬

» לקבלת הצעות אטרקטיביות מבנקי הזרע, ניתן למלא פרטים כאן.

בנק הזרע רמב"ם:

בנק הזרע ברמב"ם חיפה מנוהל על ידי ד"ר לייטמן אברהם. בנק זה מספק שרותים נוספים ובינהם בדיקות של איכות זרע, השבחת זרע ושימורו עבור גברים החולים במחלות שעלולות לפגוע בפוריות. למידע נוסף על ‫‬בנק הזרע רמב"ם‫.

» לקבלת הצעות אטרקטיביות מבנקי הזרע, ניתן למלא פרטים כאן.

בנק הזרע מרכז רפואי הדסה:

בנק הזרע במרכז רפואי הדסה הוקם בשנת 1980. מנהל הבנק הינו ד"ר יובל בדולח, רופא בכיר במחלקת נשים ויולדות בהר הצופים. בנק הזרע מרכז רפואי הדסה עובד תחת פיקוחו של משרד הבריאות. בנק הזרע הדסה מאפשר הקפאת זרע לשימוש עתידי וכן תהליך של השבחת זרע. למידע נוסף על ‫‬בנק הזרע מרכז רפואי הדסה‫.

» לקבלת הצעות אטרקטיביות מבנקי הזרע, ניתן למלא פרטים כאן.

בנק הזרע מרכז רפואי כרמל:

בנק הזרע במרכז רפואי כרמל הוקם בשנת 1980. מנהלת הבנק הינה ד"ר צפנת וינר מגנזי, רופאה בכירה ביחידה להפריה חוץ גופית במרכז רפואי כרמל. בנק הזרע עובד תחת פיקוחו של משרד הבריאות. למידע נוסף על ‫בנק הזרע מרכז רפואי כרמל‫.

» לקבלת הצעות אטרקטיביות מבנקי הזרע, ניתן למלא פרטים כאן.

שוקלת לפנות לבנק הזרע?
קבלי חינם וללא התחייבות הצעות ייחודיות מבנקי הזרע

בנק הזרע – ההיבט ההלכתי

תרומת זרע מהווה נושא שנוי במחלוקת בהלכה היהודית. זאת מכיוון שקיימות מספר סוגיות הלכתיות מורכבות הקשורות לנושא, ביניהן: ממזרות, חשש לנישואי קרובים ובעיות ייחוס. ההלכה אינה מעודדת תרומות זרע, אך רבנים מסוימים מתירים אותה, בעיקר במקרים בהם כל האפשרויות האחרות מוצו.

ההלכה אוסרת על תרומת זרע מתורם יהודי, שכן במקרה זה נוצרות בעיות הלכתיות רבות, גם מצד התורם וגם מצד הנתרמת. הבעיות המרכזיות במקרה זה הן:

 
  • נישואי אחים ביולוגיים.
  • חשש כי הילד יחשב ככהן במקרה שבעל האישה הנתרמת הינו כהן.
  • הגדרת הילד כממזר במידה ונולד לאישה נשואה, אך לא מזרע הבעל.
  • במקרה של מות הבעל, זיהוי הילד כבנו ואי ביצוע ייבום או חליצה.

מכיוון שתרומת זרע מיהודי אינה אפשרית, הפתרון שההלכה מציעה הינה שימוש בזרע גוי. בשימוש בזרע גוי הסיכוי שאחים בילוגיים יפגשו הינו נמוך מאוד ולכן נמנע החשש מנישואיהם. בנוסף, במקרה זה אין חשש לייחוס מוטעה, שכן לגוי אין ייחוס מבחינה הלכתית. במצב זה, כאשר נולד ילד לאם יהודיה, הוא נחשב ליהודי גם כן ואינו צפוי להיתקל בהמשך בבעיות מצד הרבנות.

בנקי הזרע מודעים להיבטים הלכתיים אלו וחלקם מציעים אפשרויות ייבוא זרע מחו"ל בתוספת אישור המוכיח כי מדובר בזרע גוי.

שוקלת לפנות לבנק הזרע?
קבלי חינם וללא התחייבות הצעות ייחודיות מבנקי הזרע

שאלות ותשובות נפוצות

מספר הנשים בישראל הזקוקות לתרומת זרע גדל משנה לשנה. להלן מספר שאלות נפוצות ותשובות המובאות לנוחיותכם:

מה הסיכוי להיכנס להריון אחרי תרומת זרע?

תשובה לשאלה זו תלויה במספר גורמים משמעותיים ומשתנים בין אשה אחת לשניה, אך באופן כללי הסיכוי להיכנס להריון מהזרעה מתרומת זרע נע בין 20 – 15 אחוזים בכל מחזור טיפול והסיכוי להיכנס להריון מהפריה חוץ גופית הם גבוהים יותר ונעים סביב 40 – 35 אחוזים לכל מחזור טיפול.
ככלל, מעל גיל 35 הסיכוי להיכנס להריון הולך ויורד אף מתחת לאחוזים אלו. יש לדעת כי ככל שהאשה מבוגרת יותר כך הסיכון להזדקק למחזורי טיפול רבים יותר עולה והמשמעות היא – רכישה של מספר גדול יותר של מנות זרע. מעבר לכך, יש משמעות למצבה הבריאותי של האשה ובמידה ויש בעיית פוריות נלוית של האישה, סיכוייה להרות פוחתים.

האם גבר יכול לתרום זרע לאשה המוכרת לו?

לגבי שאלה זו קיימת הנחייה בנושא ממשרד הבריאות. על פי ההנחיה האשה יכולה לקבל תרומת זרע מגבר שהיא מכירה גם אם הוא איננו בן זוגה, בתנאי שהאישה או התורם אינם נשואים לאדם אחר, וזאת כדי למנוע פגיעה בבני/בנות זוגם. בכל מקרה, כל תרומה מגבר המוכר לאשה מותנית בחתימה על הסכם בין שניהם.

האם בנקי הזרע מאפשרים לגברים תהליך הקפאת זרע?

בנקי הזרע פועלים בשני מישורים: מישור אחד הוא תהליך תרומת הזרע לנשים, והמישור השני הוא הקפאת זרע עבור גברים המבקשים לשמור על המשכיות או גברים הסובלים ממחלות או פציעות שיתכן ויפגעו בפוריות ויעמידו את היכולת שלהם להביא ילדים לעולם בסכנה.
בעשור האחרון חלה הידרדרות של כ-40% באיכות הזרע, לכן חלק מהגברים יעדיפו לעשות שימור זרע בעודם צעירים ולשמור לעצמם את האפשרות להביא ילדים לעולם בגיל מאוחר, בדומה להקפאת ביציות אצל הנשים.

במידה ויש לכם שאלות נוספות בנושא, ניתן לשאול אותן כאן על ידי מילוי פידבק בתחתית דף זה. השאלות הנבחרות יתווספו לרשימה זו.

בנק הזרע

שוקלת לפנות לבנק הזרע?

הרשמי וקבלי הצעות יחודיות מבנקי הזרע.
השירות חינם וללא התחייבות.

⇐ פרטיותך חשובה, לא יעשה שימוש במידע מעבר להתקשרות.

בנק הזרע – היבטים רגשיים

השימוש בתרומת זרע מבנק הזרע יכול להתרחש במספר מצבים שונים (לדוגמא אצל אמהות חד הוריות או חד מיניות או זוגות בהן קיימת בעיית פוריות אצל הגבר ולכן נבצר ממנו להפרות את הביצית של בת זוגו), מצבים אלו עלולים לגרום לקשיים, פחדים ולבטים באשר לשימוש בתרומת זרע.

בשנים האחרונות, בעקבות התקדמות הרפואה וההבנה כי תרומה מבנק הזרע איננה דבר חריג אלא הופך למקובל יותר ויותר, מספר לא מבוטל של בתי חולים ציבורים כמו גם גורמי יעוץ פרטיים שונים, מעמידים לרשות הציבור עזרה מקצועית נפשית בנושא על מנת שניתן יהיה להיוועץ ולהעזר בו. עזרה מקצועית מוקדמת, בשלבים הראשונים של תכנון המשפחה, יכולה לעזור רבות בהתווית הדרך הנכונה. רק לשם הדוגמא, שאלה שעלולה להתעורר אצל הילד שהובא לעולם מתרומת הזרע היא "מי הוא בעצם האבא שלי"? לתשובה זו נדרשות אמהות רבות להכנה מוקדמת על מנת לספק מענה מתאים לילד. נשים רבות מבקשות עזרה מקצועית על מנת שיוכלו לספק את התשובה בצורה שלא תפגע בקן המשפחתי וברשת הבטחון שנוצרה סביב הילד. במידה ותרצי להעמיק בנושא, תוכלי לקרוא מידע נוסף על תרומת זרע – היבטים רגשיים.

מעוניין להקפיא זרע?

הרשם עכשיו וקבל הצעות יחודיות מבנקי הזרע.
השירות חינם וללא התחייבות.

⇐ פרטיותך חשובה, לא יעשה שימוש במידע מעבר להתקשרות.

לסיכום, תרומת זרע ניתן לרכוש בבנק זרע פרטי או בציבורי ולכל אחד מהם היתרונות והחסרונות שלו בין אם מבחינת המחיר, הזמינות, הבדיקות המבוצעות למנה ועוד. בכל מקרה אנו ממליצים לברר היטב ולהשוות את הצעות הבנקים השונים על מנת לבצע השוואה בין השניים ולקבל החלטה מושכלת.

במידה ותרצי לקבל הצעות אטרקטיביות מבנקי הזרע את מוזמנת להשתמש בשירות של האתר: קבלת הצעות מבנקי הזרע.

ניתן לקרוא שאלות ותשובות נפוצות בנושא תרומת זרע,‬ וכן על הפריה חוץ גופית על הליך הפונדקאות ולעיין ברשימת רופאים נבחרים של האתר.

//

מאמר זה נבדק ואושר על ידי פרופ' גליה אורון
 מנהלת היחידה לפוריות ולהפריה חוץ-גופית במרכז הרפואי כרמל.

אין לייחס למידע המופיע באתר תחליף לעיצה רפואית, התייעצות עם רופא או חוות דעת מקצועית. לקריאה על תנאי השימוש באתר.

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?
שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

Scroll to Top