תרומת זרע - בנק הזרע – שאלות ותשובות נפוצות

בנק הזרע, עבור נשים וזוגות רבים, מאפשר הזדמנות כמעט יחידה להביא ילדים לעולם. בדף זה ריכזנו מספר שאלות נפוצות בנושא.
//
‫על מנת לאפשר הבנה טובה יותר של נושא בנק הזרע, נפרסם בקרוב באתר מספר מאמרים נוספים וכן פרופילים של שני הבנקים הפרטיים המובילים – סופרם וקריובנק. בהמשך, נפרסם פרופילים למספר בנקים ציבוריים עיקריים גם כן.‬
//
רשימת השאלות:
//
מהו בעצם בנק הזרע ? בנק הזרע הינו מאגר של תרומות זרע מוקפאות. תרומות אלו מתקבלות מגברים המוכנים לתרום זרע (לרוב תמורת תשלום) ומשמשות לאחר מכן נשים וזוגות שרוצים להביא ילדים. בישראל ניתן למצוא כ-15 בנקי זרע ציבוריים (חלקם אינם פעילים במיוחד) ומספר בנקי זרע פרטיים (עוד על ‪‬בנק הזרע‪‬).
//
//
//
האם כל אחד יכול לתרום זרע ? לא כל אחד יכול לתרום זרע. על מנת להיות תורם זרע על הגבר להיות רווק, בריא (פיזית ונפשית) ובגיל 20 עד 35. כמו כן, בנק הזרע מתייחס למאפיינים חיצוניים של התורם (גובה, צבע עיניים וכדומה) וההיסטוריה הרפואית המשפחתית שלו על מנת להחליט אם הוא מתאים למאגר. לבנקים השונים יש קריטריונים שונים לקבלת תורמים ומומלץ להתענין אצל כל בנק לגבי התורמים שלו. ‪‬לקבלת מידע מבנקי הזרע, מלאי פרטים כאן‪‬.
//
האם כל אחת יכולה לקבל תרומת זרע ? ‎לפני מספר שנים‫,‬ נשים שרצו לקבל תרומת זרע היו נשלחות לועדות של משרד הבריאות‫.‬ ועדות אלו היו מחליטות האם האישה כשירה להיות אם ויכולה לעבור תהליך תרומת זרע‫.‬ כיום‫,‬ אין צורך בועדות וכל אישה יכולה לפנות לכל בנק זרע בארץ ולקבל תרומת זרע‫.‬
//
האם רק נשים רווקות יכולות לקבל תרומת זרע ? בהחלט לא. תרומת זרע אפשרית לנשים נשואות שלבעלן יש בעיית פוריות, נשים לסביות ונשים יחידניות שרוצות להביא ילד לעולם. ניתן אף לומר כי בעוד שבעבר זוגות הטרוסקסואלים היו הלקוחות העיקריים של ‪‬בנק הזרע‪‬, כיום שיעורם ירד וכמות הנשים היחידניות והלסביות גדלה.
//
האם כמות תרומות הזרע שניתן לקבל מוגבלת ? אין הגבלה רשמית על כמות מנות הזרע שאישה יכולה לקבל. הרופא המטפל הוא זה שמחליט על כמות המנות הדרושות על מנת להשיג הריון. יש לציין כי לעתים קיימת הגבלה על מספר ההריונות מתורם אחד. על כן, במידה והאישה תכנס להריון מתורם "מבוקש" שהביא להריונות רבים, תיתכן בעיה לקבל תרומת זרע נוספת מאותו תורם.
//

שוקלת לפנות לבנק הזרע?
קבלי חינם וללא התחייבות הצעות ייחודיות מבנקי הזרע

//
//
מהו משך זמן ההמתנה לקבלת תרומת זרע ? בבנקים הציבוריים התורים הינם ארוכים יחסית וזמן ההמתנה מגיע לעתים למספר חודשים. בבנקים הפרטיים כמעט ואין זמן המתנה וניתן לקנות מנת זרע מתי שרוצים. ‪‬לקבלת הצעות אטרקטיביות מבנקי הזרע, לחצי כאן‪‬.
//
כמה פניות לקבלת תרומת זרע מתקבלות בשנה ? נכון להיום אין מידע מוסדר בנושאים הללו, אולם ההנחה המקובלת היא כי בכל שנה מעל 1000 נשים פונות לבנקי הזרע על מנת לקבל תרומת זרע.
//
כמה ילדים נולדו עד היום בישראל לאחר תרומת זרע ? עד כה נולדו בארץ יותר מ-8000 ילדים בעקבות תרומת זרע והצפי הוא כי מספר זה יגדל בכ 1000 עם כל שנה שתעבור.
//
מהם ההבדלים בין בנק זרע ציבורי לבנק זרע פרטי ? בנקי זרע פרטיים שונים מבנקי הזרע הציבוריים במספר היבטים. ראשית, כפי שצוין קודם לכן, אורך התורים בבנקי הזרע הציבוריים ארוך משמעותית מאלו של בנקי הזרע הפרטיים. שנית, בנקי זרע פרטיים מציעים מגוון רחב יותר של תורמי זרע. כמו כן, בנקי הזרע הפרטיים מבטיחים לספק מנות זרע שעברו בדיקות רבות ואיכותם גבוהה. ‪‬לקבלת הצעות אטרקטיביות מבנקי הזרע, מלאי פרטים כאן‪‬.
//
כיצד פונים לבנקי הזרע לצורך קבלת פרטים ? ניתן לפנות לבנקי הזרע באמצעות הדואר האלקטרוני או מספרי הטלפון המופיעים לרוב באתרי האינטרנט של הבנקים או מודעותיהם. על מנת להקל על התהליך, ניתן למלא את פרטיכם בדף זה והבנקים יצרו עמכם קשר בהקדם.
//
בנק הזרע

שוקלת לפנות לבנק הזרע?

הרשמי וקבלי הצעות יחודיות מבנקי הזרע.
השירות חינם וללא התחייבות.

⇐ פרטיותך חשובה, לא יעשה שימוש במידע מעבר להתקשרות.

במידה ויש לכם שאלות נוספות בנושא, ניתן לשאול אותן כאן על ידי מילוי פידבק בתחתית דף זה. השאלות הנבחרות יתווספו לרשימה זו. מידע נוסף בנושא ניתן למצוא במאמר ‪‬בנק הזרע‪‬.
//
//

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?
שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

//

אין לייחס למידע המופיע באתר תחליף לעיצה רפואית, התייעצות עם רופא או חוות דעת מקצועית. לקריאה על תנאי השימוש באתר.

//
Scroll to Top